malinsminut

En Majas sista önskan

Publicerad 2011-03-11 14:29:00 i Allmänt

HAHA! Jag hittade ett utkast som min kära syster Annika skrev i maj förra året, som nån slags gästbloggare... Mycket lustigt att läsa! Jag delar med mig av det!=) /Malin


Först vill jag bara tala om för alla som läster detta att Malin inte har några som helst planer på att dö de närmsta 60 åren, men vi satt och pratade om döden och begravningar och det blev ett mycket djupt samtal.
Hon vill inte att hennes begravning ska bli en ledsam tillställning, istället ska man dricka Baileys och lapin eftersom det är hennes favoritdrycker. Givetvis ska det vara lite trevlig musik också, som till exempel Eddie Meduza och Magnus Uggla. Fula låtar som "runke ball" ska såklart gå på repeat.
Jag tror att hon skulle gå runt bland oss andra på begravningen som ett spöke och spetsa våra groggar med pappas 80%iga flaskor så det blev ett riktigt fylleslag. När morsan dansar på bordet och pappa springer runt naken skulle hon skratta högt tills tårarna rann. När jag blir så full att jag somnar under bordet skulle hon göra icke-picke döden på mig tills jag spyr. Men Olles grogg skulle hon lämna ifred. Hon bryr sig väldigt mycket om Arvid och Lillebror.

Bilden snodde jag från: http://www.nomadradio.fm/wp-content/uploads/2009/01/baileys.jpg bäst att erkänna det direkt så man inte sätter Majan i klister. En arg Maja vill ingen träffa.

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-03-11 15:22:33

Hahaha

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-03-11 15:23:26

Kungligt från båda håll :) Men jag tycker ändå att Malin kan spetsa Olles, låter hon bli min så är det väl lungt :)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-03-11 18:23:46

Men MALIN! Var du tvungen att lägga ut det här töntiga inlägget!?

Postat av: Emma

Publicerad 2011-03-11 18:24:34

Hahaha härliga annika!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-11 18:26:46

Annika det var väl inte töntigt! Bara lustigt! Och lite förståndshandiKOPPAT =) hihi



Pernilla, jag ska nog spetsa allas groggar om det är min begravning ni sörjer/firar =) hihi

Postat av: J-E

Publicerad 2011-03-11 19:29:25

Anni Johanni är mig samma lustiga prick

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-11 23:07:08

Ja Janne du skulle bara veta!=) Jag har så många historier att berätta!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela