malinsminut

På andra sidan

Publicerad 2013-11-09 00:53:35 i Allmänt

Efter Walters vaccinering idag tog vi oss en tur på kyrkogården för att skänka de på andra sidan en tanke och tända några ljus. Jag gillar verkligen kyrkogårdar...det är så intressant att läsa på alla stenar...yrken, åldrar, datum, årtal och framförallt namn...att människor har hittat varandra, gift sig, dött tidigt eller levt länge...intressanta efternamn och titlar...välskötta och fina gravstenar och mossiga monument som ingen verkar bry sig om...stora familjegravar och ensamma kors..ja, det finns verkligen alla varianter..man kan ju vandra runt där hur länge som helst. Idag var det ju rätt så kallt och Walter var helt utmattad efter sticken så det blev en ganska snabb visit...


mormor och morfar fick ett ljus och våra tankar för en stund..


farmor och farfar ligger mitt emellan min farfars förfäder och släktingar..men vi tände bara ett ljus åt de först nämnda :) tankar fick de allihopa.

Vi tände även ett ljus på min lilla kusin Älvas grav. Henne fick vi aldrig träffa men hon finns ju ändå i våra tankar.







Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela