malinsminut

Barnvakt

Publicerad 2010-04-26 22:06:16 i Allmänt

Idag har jag varit barnvakt åt världens vackraste Arvid. Olle är i Vilhelmina och jagar och Pernilla jobbade idag och imorrn så då får lillgubben sova hos mig. Det är verkligen ingen sak att vakta en sån söt liten unge! Han är ju särskilt mysig när han börjar bli trött för då får man krama han så mycket han vill =) Alldeles varm och mjuk är han. Nu sover han så sött i min säng och jag hör bara små snarkningar ibland...det är så roligt att hundarna är så duktiga och snälla mot han också..och att han får sova ifred. Dom är så kloka så dom lägger sig i fothuset när dom ser att en liten kille har tagit upp hela övre delen av sängen.

Jag har varit rätt så sjuk senaste veckan...det började med en förkylning förra fredan som ledde till en bihåleinflammation och massor med nässelutslag...jag har i princip levt på nässpray, kliat hela dagarna och bara sovit och sovit och sovit...när jag äntligen tog mig i kragen och for till doktorn fick jag 12 kortisontabletter på en gång och 2 timmar senare slutade det att klia! DUMT att inte fara tidigare...jag även mer kortison, avsvällande tabletter och kortisonnässpray så nu håller bihåleinflammaitonen på att ge med sig också...man blir verkligen trött av att vara sjuk....orkar ju ingenting och känner sig helt värdelös..

Imorrn blir det till att jobba igen...suck...

TACK förresten för att ni har röstat på min läkerolpåse! Jag behöver tre röster till så snälla, snälla rösta ni som inte har gjort det =)
Vinstchansen känns ju inte särskilt stor, men när jag liks har kommit så långt kan jag ju lika gärna vara med och kvalificera mig =)

På återseende..

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-04-28 09:12:02

Typiskt. Jag förväntade mig att få se några fina bilder på min son.



Tack för barnvaktningen!

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-04-29 08:43:43

Ja fy tusan .. ja men man e ju som korkat å håller ut i det längsta innan man åker till läkaren av nån anledning !!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela