malinsminut

Amerikanska pannkakor

Publicerad 2010-12-21 11:53:59 i Allmänt

Nu är jag hemma på lunch, så jag tänkte att det kunde passa med ett litet lunchtips då =)
Jag såg på Jamie Oliver igår, som jag för övrigt inte gillar alls, men jag var för trött för att hämta tv-dosan och byta kanal...hursomhelst så gjorde han amerikanska pannkakor till sina döttrar...och det såg så gott och enkelt ut så jag var tvungen att prova. OCH gott blev det! OCH enkelt var det! Smakade knappt som pannkakor heller, mer som sånna där tjocka pannkakor man kan köpa utomlands..eller i Thailand i alla fall. Supergott helt enkelt!

Vispa ihop
1 kaffekopp mjöl
1 kaffekopp mjölk
1 ägg
1 nypa salt

Blanda i valfritt tillbehöv, ex. banan, rivet päron, hallon, jordgubbar....osv...
Smeten blir tjock i pannan, men stek inte för länge utan bara tills pannkakan har fått lite färg och är luftig och fin.
Servera med flytande honung och en klick yoghurt.
Tadaaa! Bästa lunchreceptet ever =)

Yummi...=) (bilden från www.ciao.se)

Hörs hej!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2012-01-15 11:00:30

Såg dina ut som på bilden?:)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela