malinsminut

Dagens lista

Publicerad 2010-12-26 23:19:05 i

Julen har verkligen varit fantastiskt kul och mysig! Men allt är ju inte bara fördelar så därför tänkte jag att jag skulle fundera lite över nackdelar idag...

5 nackdelar med julhelgen

*Det går så fort! Man har längtat och längtat efter årets mysigaste helg och när den väl kommer så svischar den bara förbi...det är lite tråkigt..

*Lite sömn. Man har så mycket att göra, mycket att ordna, mycket att vara med på så man hinner knappt sova nåt. Tröttsamt i längden.

*Dyrt. Ja säga vad man vill, men julen är faktiskt väldigt dyr. All mat som ska köpas hem, julklapparna, allt som ska drickas och så utgång med inträden och mer drinkar...ja det är inte gratis!

*Hundarna blir försummade. Tyvärr blir hundarna lite lidande under julen. Även om dom får vara med på själva festligheterna så hinner man knappt gå ut med dom...det blir lite tid för dem helt enkelt. Och det är verkligen en nackdel och nåt jag har dåligt samvete över..

*Ohälsosamt. Ja, nog för att man måste få synda lite då och då, men julen är ju nästan lite extrem...man äter nästan bara det som är onyttigt; fet mat, godis, efterrätter...och allt man dricker; glögg, julmust, sprit, julöl...ja, och det är ju inte så små mängder heller!

Ja, trots den här negativa listan älskar jag ändå julen och tycker att den har mer fördelar än nackdelar, men det är ju lätt att komma på nackdelarna när man sitter här mitt i natten och nästan fortfarande är bakis, har bara ätit onyttigt och inte orkar gå ut med hundarna....men imorrn är det nog glömt och jag kan se tillbaka på en supermysig jul!=)



Cool julgran!

Kommentarer

Postat av: marie franzén

Publicerad 2010-12-29 00:04:30

Om man dricker så ska man äta fet mat, har jag fått lära mig.Särskilt dan efter, det behöver kroppen för att återhämta sig;) Umgicks med en fd skeppskock i min ungdom och jag var aldrig bakis när han lagade mat;) ( VI var kompisar)

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-29 00:27:16

Ja det kanske du har rätt i Marie =) Det kanske är därför man alltid är sugen på pizza och annat onyttigt dagen efter..=)...bra lärdom! Den ska jag minnas!=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela