malinsminut

Juldagskvällen

Publicerad 2010-12-29 00:10:00 i Festligheter

Ojojoj, ja juldagskvällen ja..jag var nog mör från morgonen (se inlägget om juldagsmorgonen som kommer sen) men det blev då en riktig jäkla rotblöta kan man säga...=)...min kära vän Lena var hemma från Göteborg och det kunde man ju ha förstått att det skulle bli nåt liknande när hon kommer hem...det blir alltid nån galenskap då tydligen....hursomhelst...jag klev upp halv fem på eftermiddan, duschade, fixade till mig och for till Anders Lenö på förfest. Mycket trevligt var det! Sen gick vi vidare till Olympia...där var det typ inget folk alls...vi var nog ganska tidiga, men ändå...less blev man! Janne kom på den briljanta idén att fara till stan och kolla läget på Parken. Sagt och gjort, han fixade skjuts så då for vi...jag, Jan och Lena.







På väg till stan:






Ja, det var väl här det började kan man säga.....!


På Parken var det alla tiders! Myyycket folk, bra musik (ja jag minns ju inte vad dom hette som spelade, men ändå..), bra drag och ja...kul! En riktigt lyckad kväll! Goda drinkar var det ju också ja...och drinkade gjorde vi....när vi skulle fara hem var Janne försvunnen och gick inte att få tag i. Jaja, Lena och jag började fundera hur vi egentligen skulle ta oss hem...för det hade vi ju tydligen glömt bort att ta reda på innan vi for...hmm...sen gjorde vi en fantastisk upptäckt...slut ström i min mobil och slut pengar på Lenas. Ja, som min kära syster sa: "Ni kunde alltså bara ringa 112 kan man säga...!" Och ja, det hade nog varit lika bra att vi gjorde det och bad dom bura in oss i fyllecellen på en gång så hade vi sluppit nattens bravader....=)

Eftersom vi inte kom på nåt sätt att komma hem gjorde vi oss en liten tripp till kebabhouse. Jag lyckades lista ut en fantastisk genväg nedför parkbacken så den tog vi. Rullade och ramlade i djupsnön (ja, jag valde ju den brantaste biten med mest snö så klart...) och samtidigt skulle jag försöka få in Lenas sim-kort i min mobil...mycket smart...jag kunde inte riktigt fatta vilket som var fram och bak på hennes mobil så där i fylledimman gav jag mig på fel sida och bröt helt enkelt av displayen! Bra gjort! Sen bröt jag även sönder baksidan...så det gick ju toppen de! Väl på kebabhouse kunde vi i alla fall ringa runt till lite folk och fick tag i husrum på varvet. På kebabplacet satt ett fyllo och sov så en av oss joinade honom...perfekt! Sen åt vi en pizza (för kebaben var slut!) och beställde en taxi...och taxin ja...den är ju en liten historia för sig...vi trodde att våran taxi hade blivit kapad av tre andra tjejer så det blev en del ordväxlingar och hårda ord...den stackars taxichauffören fattade inte mycket heller....

Håhåjaja, vi tog oss till Varvet i alla fall....(och stackars, stackars, stackars taxikille...han hade en jobbig resa!) där vi smög runt i typ alla trappuppgångar, förråd och garage...till och med gräsmattor kravlade vi oss runt på innan vi hittade rätt lägga...ja, där Peter bor. Roliga tjejer som intog hans lya! Pimplade lite öl, härjade och la oss i hans säng. Han blev inte glad. Han fick sova på soffan. Men det gjorde han inte. Han försvann.....så när vi vaknade fattade vi inte mycket...Lena tog upp sin mobil och sa: "Oj, då...jag tror visst det har hänt nåt med min telefon..." Bakistanten i dubbelsängen svarade "Ja, jag tror jag råkade bryta av den igår"...ja, sen tog dom två fräscha damerna och snokade runt efter saker och ting för att kunna fixa till sig...ingen större framgång där inte...


Kanske svårt att se, men jag bröt alltså lös den översta biten på displayen på Lenas hypermoderna mobil...och sen trödde jag helt enkelt bara tillbaka den...mycket bra gjort!


Åhåå...nu har jag skrivit länge nog...orkade ni läsa? Tur för er att jag censurerade det mesta..=)

En rolig konversation bara som jag minns så här i efterhand...:
Jag: Å, vet du vem jag träffade ikväll?  XX från YY! (Ja jag tänker inte säga vem det var! haha!)
Lena: Ehh...vet jag vem det är? Är det han jag va ihop med tro?
Jag: Nä...hette inte han Andreas?
Lena: Ja kanske...näe...jag tror inte det var jag som var ihop med han förresten...

Haha! Härligt att man har koll på läget!

Om ni vill se fler bilder från förfesten kan ni kolla på facebook för där ska jag ladda upp allihopa såsmåningom =)
Hej hej!


Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela