malinsminut

Listan

Publicerad 2010-12-21 22:13:41 i

Kom nyss in från en härlig promenad med mina älskade hundar...eller härlig och härlig...ja, min termometer var tillfälligt ur funktion så jag visste inte hur många grader det var ute...gissade på sju eller åtta minus så jag klädde mig därefter...linne, adidasjacka, adidasbyxor, powerboots och mössa...perfekt! Ja, efter halva promenaden hade jag typ ingen känsel i varken ben eller armar så det var inte så skönt...när jag kom in såg jag att det visst var 16 minus...missberäkning av mig..

Hursomhelst...när jag gick där och förbannade kylan och min egen klantighet började jag fundera över en massa saker..hur mycket man har att vara tacksam för, vad som gör livet värt att leva osv...massa djupa saker flög genom huvudet..eftersom jag typ inte verkar ha nåt annat att göra än blogga nu (läs med ironi för jag har tusen och åter tusen saker att ta tag i!) så tänkte jag att jag kanske skulle göra den här listan som alla verkar fastna för..men näe...just nu känns det inte så lockande...kanske jag skulle göra en egen lista då? ja, men ju mer jag funderade ju fler kategorier och grenar åt olika håll blev det så jag blev alldeles snurrrig till slut...ja, jag kom egentligen inte fram till nånting...förrän nu...jag började tänka på radion och kom på att där är det ju alltid massa listor så då tänker jag helt sonika sno den idéen och göra en ny lista varje dag (eller hur ofta jag nu orkar..) med olika rubriker...då får jag med det jag har på hjärtat den gången i alla fall...

Så...nu blir det en ny kategori...5 saker. Det ska den heta. Ja, varken mer eller mindre. 5 saker. Börjar idag.

Punkt. Hej.

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela