malinsminut

Så klart att det skulle jävlas...

Publicerad 2010-12-24 00:53:12 i Allmänt

Jaha...klart jag förstod att den här julen inte skulle gå smärtfritt förbi heller...hittills har ju allt varit perfekt...jag har inte varit ett dugg stressad...klar med julklapparna i tid, gjorde bort julstädningen igår...har haft mysigt och ätit gott med familjen idag...pyntat granen och vrålat och sjungit julsånger hela kvällen...so far so good liksom...

Nu skulle jag bara ta mig ett litet vattenglas och i ren förskräckelse upptäckte jag att VATTNET HAR FRUSIT! Dagen innan julafton! Kan det bli sämre timing än så?!?!?! Vi ska ju vara här imorrn! Det går ju inte om jag inte har nåt vatten! Fan, fan, fan också...jag hoppas och ber att dom där ispropparna löser upp sig tills imorrn...

Jag är ju inte helt utan vatten i och för sig...toan fungerar ju som den ska (än så länge) och varmvatten finns både i köket och på toan...MEN inget kallvatten förutom i pumprummet...så jag kan alltså diska (för hand...eftersom diskmaskinen går på kallvattnet..) i köket, tvätta mig på toan, men måste dricka ur pumprummet...och det hade ju inte varit nåt problem om det hade varit så att varmvattnet hade varit lagom varmt...nu är det ju så att det är absolut KOKHETT eftersom det inte finns nåt kallvatten som kyler....så därför kan jag ändå inte diska eller duscha eller tvätta mig...om jag inte gör det jättesnabbt innan det har hunnit bli supervarmt...

Ååååh...typiskt...nu får vi vara hos mamma och pappa imorrn istället då....trååååkigt för jag hade ju sett fram emot så hemskt mycket att få ha jul i år igen! Jaja...ett i-lands problem...men ändå...

Måste dessutom duscha hos mamma och pappa både imorrn och på juldan...och jag hatar att inte få duscha hemma....verkligen hatar....man har ju liksom sina rutiner...men, tur att det går att lösa ändå....


Smält jäkla ispropp! SMÄÄÄÄLT!


När det började jävlas tycktes det lika gärna kunna fortsätta på samma vis...jag vet inte hur jag lyckades riktigt men jag råkade på nåt sätt klämma mig själv över näsan och vrida samtidigt så det började forsa blod ur en näsborre..åååh...typiskt...ont gör det också...

Så här sitter jag alltså och dricker vatten ur pumprummet med en näsa röd som en julkula och förbannar kylan....
Men...GOD JUL på er ändå!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela