malinsminut

Vinter...

Publicerad 2010-12-22 21:42:50 i

Jag gillar verkligen inte vintern..jag älskar att det är årstider i Sverige eftersom det blir sååå mycket roligare när det äntligen blir vår och sommar...jag försöker ändå att hitta orsaker till att vintern kanske är lite bra ändå så därför blir dagens lista som följer:

5 saker som gör vintern inte fullt så hemsk

*Massa tända ljus. Måste väl vara det mysigaste som finns att få tända ljus och det är alldeles mörkt överallt!=)

*Vackra vyer. Vita, frostiga träd är bland det vackraste som finns!

*En årstid. En årstid då hösten är förbi och våren närmar sig mer och mer.

*En ursäkt att ha mössa. Spela roll hur man ser ut i håret, man kan dra på sig en mössa så fort det är kallt ute =)

*JULEN! Den mest fantastiska av alla högtider! (med påsken och midsommaren hack i häl..). Röda, varma färger..gemenskap och mys, god mat, bra musik, tomtar och glada barn och framför allt juldagsmorgon i Norrflärke och juldagsdans! Kan ju inte bli mycket bättre!=)

Och ja, jag är medveten om att alla inte har det så roligt på julen....MEN det här är min lista och jag har den bästa julen man nånsin kan ha så därför tänker jag inte fördjupa mig mer i det....idag i alla fall..


Så här vackert har vi det i Norrflärke en härlig vinterdag =)

Hörs hej!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-12-23 13:07:27

Jag vet en sak till :) Du som är så varm av dig behöver ju inte tycka det är för varmt i alla fall.

Postat av: Malin

Publicerad 2010-12-24 00:05:23

Haha! Ja det har du ju faktiskt rätt i!=) Jag har i och för sig tagit på mig en jacka de här kalla dagarna...men å andra sidan är det min ofodrade vårjacka så...ja, det får bli den sjätte punkten!=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela