malinsminut

Låtsasgubbar...

Publicerad 2010-02-28 00:01:49 i Huset


Alltså min lilla kusin Alicia är helt otrolig. Hon har verkligen förmågor som ingen kan ana...som ni kanske vet så hälsade farfar på när jag hade ljusparty. Det var Alicia som upptäckte att det stod en gubbe i köket och Lovisa som också har förmåga att se de från andra sidan följde med Alicia till gubben och funderade lite med henne. Bara det här gjorde mig så fascinerad. Att två helt olika personer kan se samma sak, som ingen annan ser...vi var ju faktiskt 12 stycken till som fanns i närheten. Hursomhelst var jag och mamma och hälsade på Alicia med familj igår. Jag började fråga lite försiktigt om den där gubben hon hade sett och först ville hon säga så mycket, sen sa hon att det var en hemlighet och sen hade vi följande samtal..:
M-vad gjorde gubben i köket då?
A-Nä, han bara stod där.
M-Jaha, men hur såg han ut då?
A-Jag minns inte
(En stunds tystnad...sen säger Alicia helt allvarligt..)
A- Du har många låtsasgubbar i ditt hus.
M-(halvt skräckslagen) Jasså, oj då, var då?
A-(ännu mer allvarlig) ÖVERALLT!
M-(halvt avsvimmad): Men oj, hur ser låtsasgubbarna ut då?
A-ja, först är dom där och sen är dom inte det.
M-Mhmm...ser du ofta låtsasgubbar?
A-Jaaa....

Sen ville hon inte prata mer...hon ville leka med barbie.
Ja, jag är helt fascinerad av detta...och dessutom halvt livrädd...knappt jag vågar gå nån annanstans än soffan nu på kvällen när allt är så mörkt och mystiskt...jag hoppas bara att låtsasgubbarna inte skrämmer mig när dom vet hur rädd jag är...jag ska ha en seans framöver och ett medium ska komma hit så då hoppas jag på att få lite mer svar...men Alicia är otrolig alltså,..och hon är trots allt bara 4 år! Man undrar ju var det ska sluta om hon redan är så medveten om att det hon ser inte är vad alla ser...dessutom har hon ju visat prov på sådana förmågor förutom när hon har kunnat berätta vad det är i paket som hon inte borde ha en aning om..."Varsågod, här får du en lampa"...otroligt spännande att hon visste det fast hon inte var med vid varken inköp eller inslagning och ingen hade sagt till henne vad som fanns i paketet.....lilla fina hjärtat.

Imorrn blir det jobb..som idag....det är ju verkligen superkul att jobba med Astrid och Marie för då går dagarna fort!=) Nu ska jag nog äta lite middag (ja, jag har glömt bort att göra det idag och klockan är nu tolv på natten så det börjar bli hög tid..), sen blir det till att krypa ner i sängen med mina älskade hundtjejer.







Min fina, älskade farfar som jag tycker så mycket om! På bilden fyllde han 90 år och ett halvår senare fick han äntligen sluta jordelivet och träffa farmor igen..=) <3

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-02-28 10:29:06

Roligt att farfar eran var där! Jag tror ingen av de där låtsasgubbarna gör något alls. Eftersom du inte "sett" dem så torde du vara för stängd för att uppfatta dem. Det är ju tyvärr oftast det som händer när man växer upp, man stänger ute sånt där. Vi får väl se hur det går med Alicia, om hon behåller förmågan eller ej. Men vill man verkligen se så finns det ju sätt att träna sig till att bli mer medial. Men är man för rädd vetitusan om man borde?!

Postat av: Kubbkäringa

Publicerad 2010-02-28 14:38:15

Dom är troligen där för att beskydda dig och huset.Har du inte kännt obehag tidigare så borde inte du behöva känna det nu heller.Jag känner ett medium som säkert skulle kunna hjälpa dig.Jag har själv funderat på att läsa av mitt hus.Jag känner inget obehag här men kan känna "konstiga" lukter mm.När en av barnen var liten så såg hon folk i källaren.Vi var i tvättstugan och hon började plötsligt att dansa "som dom gjorde".Sen stannade hon och gick ut i korridoren och letade efter dem men de hade försvunnit.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela