malinsminut

OS

Publicerad 2010-02-21 21:33:01 i Hundarna

Det är så spännande med OS tycker jag...det är nästan som att vara lite kär på nåt sätt...det pirrar i kroppen och man svettas och blir alldeles upprymd när det går bra för svenskarna. Överhuvudtaget är det roligt att kolla på stora mästerskap oavsett vilken sport det handlar om. Jag föredrar ju sommarsporter, men när det är duktiga svenskar med är det kul att kolla på vintern också.

Lillemaj fick så himla bra miljöträning igår hos Tomas. Hon är ju rädd för precis allt och blir verkligen hyperstressad när hon hamnar i situationer hon inte har kontroll över. Framförallt när det är mycket folk och högljutt, då börjar hon andas fort, tungan hänger ut ur munnen och hon dregglar och ser ledsen ut (mer än vanligt...!). Jag tog med henne bara för att hon skulle få träna lite på att vara bland folk, och eftersom Ling-Ling fick stanna hemma kunde jag ägna mig helt åt att hålla kolla på Majan. Hon var väldigt stressad i början, men det blev riktigt bra till slut. Hon la sig till rätta på golvet och såg ganska avslappnad ut trots hög volym på TV:n och mycket folk som surrade. Verkligen nyttigt för henne.

I dag har jag inte gjort mycket. Vi var ut en sväng i kylan med hundarna, men det var riktigt, riktigt kallt...inte ens Traj ville gå så vi fick gå hem med han...ja, det var nog inte så nyttigt med blåsten för jag fick ont i halsen efter promenaden. Det har jag i och för sig haft hela veckan, men nu har jag en härlig basröst också.

Nu har jag äntligen kommit i gång med planerna för övervåningen! Jag längtar såå tills det blir lite varmare så jag kan börja riva ut lite uppe...sen ska jag bygga och bygga och bygga hela sommaren och förhoppningsvis få in en luftvärmepump så jag kan fortsätta byggandet på hösten...det ska bli så roligt att få börja renovera igen! Jag har verkligen massor med idéer...när jag har lärt mig ladda upp bilder ska jag visa lite saker jag har hämtat inspiration från...jag måste dessutom försöka fixa till själva bloggsidan...jag vill ju ha en bild på hundarna och huset och mej själv kanske istället för dom där blommorna....ja, det får väl duga så länge.

Nu ska jag snart kolla på damernas skidskytte! Spännande värre!

På återseende...

Kommentarer

Postat av: Fyrtornet

Publicerad 2010-02-22 20:32:59

Vad kul att du är kär, synd att det inte är en människopojke.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela