malinsminut

Dagens fel

Publicerad 2010-03-16 19:05:23 i Allmänt

Min lunchrast idag blev en ren katastrof...jag försov mig lite imorse så jag hann inte äta så särkilt mycket...när det var dags för lunchrast tänkte jag att jag skulle äta en rejäl lunch så jag orkade städa hos den där tanten på eftermiddan...jag kollade i fattigdomskylskåpet och hittade bara en gammal paprika och en ask utgångna, sura räkor...vad kan man göra av detta då? Ja ingenting förstås...jag slängde skiten och kollade i frysen istället...ååå, kycklingklubbor. Kanske man skulle steka på en sån? Ja, sagt och gjort...tinade anabolakycklingen i micron och stekte...och stekte...och stekte....pippin blev ju aldrig klar! När 45 minuter av rasten hade gått hade jag hunnit knapra i mig en morot och en macka och kycklingen var fortfarande röd i mitten...jag bestämde mig för snabbnudlar istället...men medan dom kokade (typ tre minuter) började jag disekera kycklingen och äta allt som bara var lite rosa...ja jag var så hungrid och sugen på kyckling...när nudlarna var klara kände jag mig som ett vrak...äta rosa kyckling? ja, då var botten nådd...lunchen blev en katastrof och jag kom fem minuter sent till jobbet...dagens rätt blev dagens fel.



Det lustiga är att när Annika kom och hälsade på såg hon stekpannan på bänken och sa, "oj, vad har du lagat? Det ser jättegott ut"...när jag förklarade att det var blodig kyckling tyckte hon att det inte såg så gott ut längre, eller rättare sagt rent äckligt ut...Nu kan man ju undra också om hon behöver glasögon eller hur det egentligen är ställt..

Min kära syster har förresten börjat kalla mig för töntiga tanten tantar igen...och dessutom gett mig ett "presentkort" på Sörgårdens restaurang på grund av min damiga look, tantiga stil och  mina snabba steg uppför ålderdomens trappa...Tack, tack, det känns verkligen upplyftande!

Helgen var förresten jättetrevlig! Födelsedagsfest för Lovisa och Fredrik i Svedjan. Raj, raj, partaj. Bilder finns på facebook för den som vill se, det är så många så jag orkar inte välja ut och ladda upp här!

Hörs hej

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela