malinsminut

Julskinka

Publicerad 2010-03-07 23:59:39 i Allmänt

Vad är det med folk egentligen? Jag verkligen hatar, hatar och hatar djurplågeri...det finns inget värre än att se stackars djur lida på grund av människors egoism och okunnighet...hundar ligger mig särskilt varmt om hjärtat och jag skulle (nästan) inte tveka att skjuta den som misshandlar en hund...allt och alla som gör djur illa förtjänar avsky...det spelar ingen roll om djurplågeriet innebär ensamhet, hunger, misshandel, olagliga transporter eller något annat där djuren far illa...det ska inte ske i dagens samhälle när vi vet så mycket om vad djur behöver för att må bra. Nej, djuren har lika stor rätt som vi att ha det bra. Det är därför jag skänker pengar varje månad till en organisation som kämpar för djurens rätt, i hela världen.

MEN, vad jag vill komma fram till...jag blir fantastiskt glad när jag ser folk som kämpar för djurens rätt och försöker förbättra deras villkor...MEN jag blir nästan lika frustrerad när jag ser folk som engagerar sig i löjliga saker, en facebookgrupp t.ex. som kallar sig "skippa julskinkan"...det är tydligen djurplågeri...så klart håller jag med om att det finns massor med grisar som far illa, även i Sverige, och det ska naturligtvis inte få vara så. MEN det finns även grisar som har det bra som blir julskinkor. Det är en industri som alla andra och det har det alltid varit. Djuren ska ha det bra tills dom blir människomat. Det är min åsikt. Vi har fått köttätartänder för att använda dem. Det ligger i vår natur. Punkt.

Julskinkor..ja ska man nu engagera sig i nåt kan man väl lägga krutet på något mer relevant. "Stoppa plågsamma djurtransporter" eller nåt liknande hade varit helt okej...julskinkorna som har trippat runt på gården här har fått ha ett bra och värdigt liv till sista stund, så "skippa julskinkan" tycker jag var rena rama skämtet...




Våra fina grisar..

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela