malinsminut

Lilla sparven

Publicerad 2010-03-10 23:47:34 i Allmänt

Idag hörde jag nåt fantastiskt! Det var en liten gulsparv som sjöng en vacker vårsång för mig. Taket droppade och det var nästan nollgradigt...precis när jag kom ut genom dörren hörde jag en liten trudelutt...å hej vilka vårkänslor jag fick! Jag glömde nästan bort att det bara var början av mars....ja, nu kanske ni undrar hur jag vet att det var en gulsparv, men det visste jag faktiskt inte....jag vet knappast nåt mer om fåglar än att dom har en näbb, klor och lite olika färger på fjädrarna....(och att dom skiter precis där det passar dom...)...men med hjälp av min kloka mor och www.birds.se kunde jag lista ut vad det var för liten rackare som fick mig att glömma vinterns långa mörker. Om ni också vill få lite pirr i magen kan ni titta och lyssna här.

Fågelsång är trevligt, men vad som är mindre trevligt är ljudet av äckliga små råttfötter (eller vad dom nu har..tassar kanske?) som springer på snön...när vi var ute och gick såg vi en mystisk liten näbbmus, som såg ut som en kackerlacka, som ilade över skaren, plus att vi såg en större mus (råtta skulle jag nog tro) som trampade runt på skoterspåret...dom har börjat krypa ut ur sina bon nu dom små fulingarna...







Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2010-03-15 20:17:20

Hihi, det är verkligen härligt när man börjar få vårkänslor! Det bästa är ju att vi har allt det härliga framför oss också :D! Våren har ju knappt börjat än. Haha, jag tyckte att gulsparven lät som en luftmadrass som tappar luft :P. http://www.youtube.com/watch?v=Ob5jGCAxITo här är en riktig vårsång :). Kram

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela