malinsminut

Må vaxet fästa, hudtransplantation nästa...

Publicerad 2010-03-08 22:24:44 i Allmänt

Ikväll har jag haft ett riktigt äventyr...min kära syster är en riktig miljöpolis och försöker ständigt hitta nya vägar till att rädda jorden. Nu hade hon hittat ett slags recept på internet om hur man gjorde sitt eget vax, och alltså kunde vaxa benen (eller vad man vill) helt miljövänligt och nästan gratis! Perfekt kan man tycka...MEN, då har ni nog inte provat denna fantastiskt miljövänliga metod...vaxet bestod av socker, citronsyra och nåt mer jag inte minns...jag for alltså hem till plågerskan, eller Annika som hon också kallas. Hon hade förberett en fin stol i köket och värmt vaxet i micron...dessutom hade hon rivit lagom stora bitar av ett gammal lakan som hon hade köpt på kupan (loppis) så allt var i sin ordning. Välkommen, sa den lilla filuren. Välkommen till salong kalla-den-vad-du-vill - bara du sitter still. Även kallad: "När kunderna grinar sitter jag och flinar", "Annikas hår - smärta som består", "Annikas vax - du svimmar strax" osv. osv.)

Jaja, jag satte mig på trästolen, glad och förväntansfull...(om ni undrar över mössan så kunde jag inte ta av mig den p.g.a. a bad hairday...)




Vaxet smetades ut (ur en glasburk, med en sked...)


Det gamla lakanet kletades fast...


Och...****** så ont det gjorde...aj, aj, aj...


Annika verkar nöjd...inte jag..


Vi kör väl några vändor till...


Jaha, tack, här fick man stå ilsken i duschen och försöka svalka sina stackars plågade ben.



Här börjar man ju se att dom är lite knottriga och röda...men Annika är i alla fall nöjd med ett väl utfört arbete...



Straffet för plågeriet blev en stunds benmassage...klart skönast under denna behandling..



Jaha, nu har man bebismjuka ben utan hår...men det är väl antagligen för att dom är SVULLNA än! Perfekt med snygga ben till helgen...inte nog med att man var vintervit innan, nu är man grisrosa och prickig också...och till råga på allt kliar det som bara den...ja Annika, vad ska man säga..det där miljövänliga vaxningspåhittet var ingen hit för personer med människohud...tyvärr planeten, du får inget bidrag från mina håriga ben i framtiden...

KOLLA IN RESULTATET!


Nu ska jag klia mina ben innan jag somnar! God natt!



Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2010-03-09 07:53:32

Hahhahaha, jag skrattar så tårarna rinner... undra om kollegorna undrar om jag är helt knäpp. Nåväl det bjuder jag på. Det märks ju att Olle och Annika är släkt i alla fall, med tanke på alla rim.



Herregud vad skönt det känns just nu, att jag rakar benen istället för att vaxa dem!!

Postat av: Emma

Publicerad 2010-03-09 08:52:36

hahaha jag skrattar så jag kiknar! helt fantastiskt vad detta inlägg gjorde min dag. Jag håller med pernilla, tack och lov att det finns rakhyvlar!

Postat av: Annika

Publicerad 2010-03-09 16:04:20

Haha! Det gör ont men inte SÅ ont.. :) Hoppas benen inte lossnar bara...

Postat av: Sara Lundberg

Publicerad 2010-03-09 16:08:33

Hahaha! Tack för detta inlägg - det förgyllde verkligen min dag! Väldigt roligt att läsa din blogg, du skriver så fyndiga saker =) Hoppas allt är bra med dig! (benvaxningen till trots =P)

Postat av: Angelica

Publicerad 2010-03-09 19:26:29

Gud så roligt inlägg och speciellt alla namn på salongen. Va snäll du var som ställde upp som kanin. Tjing!

Postat av: Erika

Publicerad 2010-03-09 21:36:24

Hahahahahhaaaahahahaaah! Alltid lika roligt att läsa dina inlägg, men detta var det roligaste hittills! :)

Postat av: Lisa

Publicerad 2010-03-09 22:23:30

hahaha....jag tror jag hellre åker till Svedjan till Lovisas salong än Annikas...resultatet verkar inte bli så bra hos Annika..haha..Hoppas det röda hinner lägga sig till helgen! :-) Kram

Postat av: Malin!

Publicerad 2010-03-09 22:54:56

Vad roligt med så många kommentarer! Jag blir så glad att min smärtsamma upplevelse kunde glädja nån!=) TACK för all feedback!=)

Postat av: Elin Sandström

Publicerad 2010-03-10 16:20:15

Men blir det samma reaktion om du vaxar dem med köpt varmvax? Jag känner mig inte helt övertygad att det var just Annikas behandling som var boven... :/ Väldigt roligt! Hahaha!

Postat av: Elin Sandström

Publicerad 2010-03-10 16:22:56

Jag tror allt att jag ska be Annika om ett gästblogginlägg i min blogg så vi får se hennes syn på mirakelvaxet ;)

Postat av: lena

Publicerad 2010-03-10 19:13:17

Klockrent av Annika alltså! hon och jag borde starta salong: jag klipper hår (lugg, jobbar ffa helgnätter) och hon vaxar

Postat av: Erika

Publicerad 2010-03-10 22:37:12

Jag glömde säga att jag tycker Annikas vax verkar jättebra! Jag har testat varmvax (från affärn) och det tar inte bort allt hår så man måste raka efteråt ändå! Bajs-vax! Kan du inte lägga upp receptet så vi alla får ta del av det ;)!? Kram

Postat av: Sirpa

Publicerad 2010-03-15 20:44:20

Va roligt du skriver :O) I like jättemycket. Fotot med ditt skrik är ju underbart! Hoppas benen återställt sig till vackert hårlösa vid detta laget ;O)

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-03-31 22:21:03

Skrattar så jag tror jag döööör hahahahahah

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela