malinsminut

Underbara, underbara sommar!

Publicerad 2010-05-26 00:24:41 i Allmänt

I fredags var jag ledig. Ja helt LEDIG! Det var en sån sköööön dag...jag gjorde verkligen ingenting alls..bara tog det lugnt och solade och umgicks med familjen. Jag längtar efter fler sånna dagar! Verkligen en dag då batterierna laddas (och brännan bättras på...=)...)



Stina och Lillemaj låg helst i skuggan och tog igen sig!



Min fina syster kom och höll mig sällskap i solen =)



Pappa tittade förbi och läste tidningen och drack kaffe mellan varven!



Pappa kan inte simma, så Annika kom på den briljanta idén att lära han det genom att öva på broräcket...ja ni ser ju själva ungefär hur hon hade tänkt sig att lektionerna skulle se ut...=)



Sen vaxade vi Annikas ben med hennes fantastiska metod som hon nu tydligen kallar "sugaring"...ja ni som har läst tidigare inlägg vet ju hur mina ben blev..och jag kan ju utan att ljuga berätta att Annikas sista ord innan vaxningen var klar var "Men helvette vad du plågar mig..." (lägg även till skräckslagna ögon, röda ben och en väsande, elak röst så kanske ni fattar...=)..)...ha! Där fick du igen...nästan i alla fall...



Jag hade sparat soltimmar och lagat mat på natten så när det blev middagsdags bjöd jag upp mina kära föräldrar på lite mat i solen...otroligt härlig kväll! Även hundarna njöt..=)..


Farsan hade bjudit hem sina kompisar på fest samma kväll...dom skulle visst hålla till i garaget och bygga en vedklyv, klippa skosulor och planera lite eldragning eller vad det nu var...och så klart dricka en hel del tuppen...så när middagen var bortgjord blev pappa lite inspirerad av min musik (som för övrigt var på precis heeeela dagen) så han gick och hämtade sin partyhatt och liksom värmde upp i väntan på dom andra garagekompisarna..

En helt underbar och skön dag...ååååå vad jag längtar till semestern för om det är bra väder ska jag nog laga en hel del mat på nätterna och sola en hel del på dagarna....och dricka en hel del öl...så ni vet...=)

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2010-07-31 10:31:06

Diggar annikas sim lektion .... hahaha

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela