malinsminut

Ingen ordning på en övervåning..

Publicerad 2011-04-10 00:07:55 i Huset

Ja, jag har faktiskt fått lite påbackning om att skriva om hur det går på övervåningen...kul =) jag har fotat litei kväll, men jag känner att det blev slarvigt tagna bilder...sneda, konstigt ljus och dålig skärpa...men nu har jag laddat upp dom så jag orkar inte göra om det =)

Det går i alla fall ganska bra där uppe! Sovrummen är i stort sett klara...måla lite spikhuvuden och lite annat småpyssel är allt som är kvar att göra =)



Madrasserna är fortfarande inplastade eftersom jag inte vill ha massa slipdamm från hallen på dem..=)

Byrån står där den ska...fattas bara tv:n nu..=)

Garderoberna är kompletta....en liten del av stjärnhimlen syns där också..=)

I gästrummet är det ännu inga möbler...men både taklist och golvsockel är på plats =) det fattas ett foder under fönstret bara....

Både gardinstänger och persienner har jag mekat upp =) och dessutom har jag pyntat fönstrena med både lampor och blommor (fast det är min snälla mamma som har fixat växtligheten =)..men krukorna har jag köpt själv! haha!)

Så fruktansvärt dålig bild....i den där lilla hörnan blir i alla fall datorn. Skrivbordet och stolen är för tillfället det enda möblemanget i detta rum...

Även garderoberna i gästrummet är på plats....

 

Så kom vi till hallen då...där jag håller på som värst just nu. Egentligen är det inte så mycket kvar där, men för tillfället känns det oändligt...typ...

Spackel, tapeter och slipa golvet är det som är kvar....plus golvsockeln sen då....och trappräcket och slipa trappen...väggen ovanför trappan är svår att komma åt så jag måste traska omkring på två plankor för att kunna spackla och tapetsera...dessutom måste jag stå på en pall på plankorna för att nå högst upp...det ser kanske inte så högt ut, men benen skakar som två asplöv när jag står där...haha! Läskigt värre =) imorrn ska jag slipa spacklet och förhoppningsvis göra bort att tapetsera den där väggen också...efter jobbet alltså...

Väggen till höger ska alltså få tapeter imorrn....

Väggen mot toan är inte riktigt klar än eftersom det ska dras lite el till toaletten innan jag kan sätta igen den...som ni ser har jag slipat halva golvet (den ljusa delen...)...men jag varken hann eller orkade göra klart förra gången så jag ska hyra slipmaskinen igen nån dag och göra klart hela hallgolvet...och även fixa till den delen jag har börjat med...ni ser ju att det är mörkare på vissa ställen och sånt måste ju bort innan jag kan lacka....stor skillnad på slipat och gammalt lackat golv va? Man kan knappast tro att det finns ett sånt ljust och fint golv under den där orangea ytan...=)

 

Ja...det var det....när hallen är klar kan jag ju äntligen flytta upp..jippi! Toan är ju liksom ingen panik med...dessutom är det ju inget "dammigt" jobb kvar där (tror jag...) så det borde ju inte behöva beröra dom andra rummen...jag måste ju dessutom leja nån som sätter golv- och väggmattan så det känns som att hallen liksom är min sista etapp på övervåningen =)

Sen är det bara att börja om nere...;)

 

Nä nu ska jag hoppa in i duschen och gå och lägga mig...upp och jobba klockan 7 imorrn!

God natt!

Kommentarer

Postat av: Pärlan

Publicerad 2011-04-10 09:26:28

Hej Malin!

Vad duktig du är! Jag tittar in på din blogg emellanåt för jag e så nyfiken på hur det går för dig...o det har hänt mycket! O snyggt blir det oxå...spännande att se slutresultatet på övervåningen ;O)...

Kram

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-04-10 10:41:46

Typiskt vad mycket du hade att göra just nu då :) Vi ville som ha en besiktningsman på spacklingen i gästrummet... Olle ringde dig igår men du jobbade. Nåja vi torde träffas mot kvällskvisten över maten (?), så kanske vi får boka in dig nått? Golvet är ändå inte lagt än heller...

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-04-10 13:28:18

Du är sååå duktig malin !!



Tusen tack för ditt underbara kommentar på min blogg det värmde gott i hjärtat !!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-10 14:38:18

Tackar tackar Pärlan! Vad gullig du är!=)Roligt att du kollar in ibland =) och ja, jag längtar också efter att få se slutresultatet =) men emellanåt känns det väldigt långt bort...



Pernilla, jag såg att Olle hade ringt igår men jag glömde helt bort att ringa upp...så klart kan jag komma förbi en sväng ikväll eller imorrn kanske. Jag har ju hela nätterna på mig att pyssla på övervåningen så ;)



Tack så mycket söta Lovisa!=) <3

Postat av: Therese

Publicerad 2011-04-11 19:19:37

Måste få säga vilket kanon jobb du gör Malin och det ser ut att bli riktigt fint!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela