malinsminut

Lycksele - bada pool, förfest 2 och kvällen

Publicerad 2011-04-04 23:34:25 i Festligheter

Jaha...då var etapp ett avhandlad ;) bara att fortsätta då. Förfesten ja....mycket trevlig var den. Vi väntade fortfarande på Andreas och Erik som inte hade dykt upp från sin skotertur...dom dök heller inte upp (förrän typ klockan fem) så vi bestämde oss för att gå ner till badet och fortsätta festen där =)


Kolla vad härligt! Varmt (nästan för varmt), bubblande vatten! Och det bästa av allt var ju att man fick dricka vad man ville i poolen, bara man hade det i plastglas eller plastflaska. Helt fantastiskt!=) Två bubbelpoolar, en vanlig bassäng, två bastuar och en utepool fanns det. Vi la beslag på utepoolen också men den bubblade så konstigt och var rätt så kall så det var mest här vi höll hus =) otroligt vad roligt och härligt det var!


Inte min bästa sida, men en rolig diskussion verkar vi ju ha haft i alla fall =)


Fantastiskt fin utsikt från poolen! Hela älven såg man...


Efter att vi hade bubblat klart, duschat och fräschat till oss lite var det förfest hos oss igen. Nu var alla fina och uppställda inför kvällens middag =) Slips och skjorta...det är melodin de =)


Det blev även lite brottning som alltid...jag vet inte om det var nån som råkade nypa nån eller vad det var som hände. Som vanligt blev också Martin kommenderad att gå och stryka sin skjorta...jag vet inte varför alla alltid klagar på han, men..! Jag har tyvärr ingen bild på det...

Efter förfesten, typ halv åtta, var det dags för mat. 2-rätters middag ingick i hotellpriset och sen fick man köpa till efterrätt själv om man ville. Trevlig dukning och perfekt långbord fick vi.

Jag och Stefan (som jag för övrigt av nån okänd anledning kallade Martin precis hela kvällen..) hade trevligt vid middan!

En del av det trevliga bordet! Tomas och Erik närmast i bild.

 

Ännu en trevlig bild av gänget!=)

Erik lånade min kamera och gick runt och fotade lite diverse folk. Jag orkar inte ladda upp bilderna på alla tanter och damer och tjejer eftersom ingen faktiskt vet vem det är. Den här bilden var ju dock lite lustig eftersom Erik bad en tant vid grannbordet att ta kort på han och servitören. Vad det nu skulle vara bra för =)

Förrätten. Typ en laxklump på bröd med blomkålscreme´. Gott var det!

Varmrätten. Kyckling och ris med kräftstjärtar kan man säga. Mycket gott! Efterrätten glömde jag att fota, men det var i alla fall chokladmousse (godaste jag har ätit!) med pannacotta eller vaniljglass med äppelflarn (såg också gott ut!). Mycket bra mat!

Mikael ska gifta sig till sommaren så han blev ropad upp på scen och fick sig en liten sång. Den andra gubben fyllde tydligen år så han fick också gå upp och glänsa en stund =)

När maten var gjord skingrades gänget lite. Några dansade, andra hängde i baren och vissa satt mest och pratade. Jag gjorde nog lite av varje tror jag. Ganska lugnt i början, men efter att Janne och jag tog en fisherman-shot och jag hällde i mig två (tror jag?!) sexor piggelin så suddades minnet ut...hrm....jag och Erik låg tydligen i framkant i fylleligan...men vad gjorde det..kul var det ju i alla fall!=)

Jörgen och Stefan verkade också ha det lite jobbigt...=)

Sista bilden från kvällen....tror den är tagen nere på discot, där jag också hängde en hel del....Janne och jag var verkligen två fräschingar här! Jag lyckades ju faktiskt få tag på nån slags kille där, men som Jörgen uttryckte det vid frukosten dagen efter när jag berättade att jag hade tappat bort han "man kan säga att du lyckades supa bort han"! Haha! Ja, det är inte ofta man lyckas supa bort ett ragg! Men ska de va så ska de va =)

Det blev en rätt tidig kväll för mig tydligen...jag har ingen aning vad klockan var men jag har räknat ut att den måste ha varit mellan halv ett och ett eftersom jag hade ringt till nån halv ett och fick det här sms:et dagen efter:

 

Haha! Erik var ju väldigt snäll som hade försökt efterlysa mig! Men jag hade ju krypit iväg upp på rummet och som Janne beskrev hade jag också lagt mig i sängen, visserligen utan täcke eftersom han sa på morgonen "och det enda jag såg när jag kom in var två vita KAMSER som stack upp ur sängen" haha! Väldigt fräckt att beskriva min fina stjärt så...haha! Jag hade faktiskt bh och trosor på mig..i alla fall då jag vaknade...haha!

 

Jag får väl passa på att be om ursäkt till alla jag ringde och babblade med denna kväll...konstigt egentligen för jag brukar ju sällan ringa till folk när jag är så där. Sen har min mobil också ringt lite folk av sig själv (ja det är sant!). Den här pekskärmen verkar aktiveras ibland när mobilen bara ligger i väskan så den ringer upp de som står först på telefonlistan...alltså ni som börjar på A och fick konstiga mobilsvar mitt i natten...SORRY! Hoppas jag inte väckte er =)

 

Okej...dags att ta tag i sista inlägget =)

Hej så länge!

 

 

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-04-05 08:12:08

Hahhahaha, tycker Jannes beskrivning var rolig jag, för trosor och trosor om det är av den sort vi brukar få se så är det ju inte mycket till att dölja kamserna. Hoppas i alla fall att han tyckte det var ordentligt gjorda kamser, släta liksom och inte så där gropiga då!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-05 11:45:51

Haha! Ja det kanske var en ganska bra beskrivning =) och ja, det är nog ungefär samma trosor som ni brukar få se! haha! Och nej, nej, inte en enda grop vad jag vet..haha =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela