malinsminut

Lycksele - ditresa och förfest 1

Publicerad 2011-04-04 23:34:37 i Festligheter

Ja det blev som sagt en mycket lyckad helg det här! Jag tror jag har skrattat ungefär 90 % av tiden! Så himla sköna människor man umgås med alltså! Otroligt kul hade vi!

Jag får köra nåt slags bildspel och skriva eftersom...annars glömmer jag bara bort saker....


Samling vid Norrflärkeskolan kvart i 10 på lördagsmorgonen. Vi var fyra bilar som körde tillsammans dit. Två galningar (Erik och Andreas) körde skoter till Lycksele....sisådär 26 mil tror jag det blev för dom...jaja, vi kom i alla fall iväg i ganska bra tid och det var då en jäkla tur för det var glashalt hela vägen nästan! Bilen sladdade runt och det var renar här och där...helt galet...tur att man slapp köra. Vi hade för övrigt en mycket bra och säker chaufför...Jörgen.

Jag, Stefan och Helena satt bak. Janne satt fram och drinkade öl och Jörgen körde som sagt. Helt ärligt tror jag inte jag nånsin har varit med om nån roligare bilresa! Jag tror inte det berodde på att vi drack öl för vi hann ju knappast dricka sååå mycket på vägen ner...allt blev bara så himla galet och roligt. Mest utsatt var Stefan och vi konstaterade sen att det nog berodde på att inte Anders Lenö var med....jag och Janne måste ju ha nån att ge oss på..=)...vi diskuterade i alla fall allt ifrån Stefans gamla (påhittade) flickvänner och hans (inte påhittade) idoler Roland Cedermark och Björn Afselius till jobb och sexleksaker. Ja, typ allt var ju som ett skämt. Mycket, mycket kul! En annan sak var när det dök upp en ren i vägkanten och alla såg den...UTOM Jörgen som körde...man såg paniken växa hos oss i baksätet tills jag började slå i Jannes nackstöd och skrika "REN REN REN REN"! Låter kanske inte så kul, men efter tvärniten skrattade vi tills vi dog...nästan =)

 

Första stoppet blev strax innan Hälla tror jag. Stefan hade kokat lite kaffe i en termos som han bjöd oss på. Gott värre =) eftersom vi låg först och hade en snitthastighet på hela 64 km/h fick vi stå och invänta de andra ett tag...

 

Här fick även Jörgen vara med på ett hörn!=)

Man kan ju tro att han var utfull...men det var han faktiskt inte...det är till och med kaffe i muggen =)

 

Gott öl! Glutenfritt dessutom =) då kan man ju dricka extra mycket ;)

Det här är ju en rätt vanlig syn när man ger sig ut på såna här resor...Martin (som står i mitten) ser rätt nöjd ut över sina kompisar =)

 

I Åsele stannade vi till på timmergrillen och åt lunch. Mycket trevligt!

 

Sen fortsatte vi drinkandet i bilen. Lite mintu är ju aldrig fel på en bilresa =) Det var även här Stefan fick lite problem med en kapsyl...ja, det kan ju vara lurigt ibland att veta vad man ska göra av dom...;) Janne försökte även få han att peta tänderna med en tandpetare han hittade på parkeringen...diskussionen om mina (mycket tvivelaktiga) bekantskapskrestar nådde nog sin kulmen ungefär här....;)

Det är liksom lite lurigt att försöka återberätta roliga saker. Jag måste nog helt enkelt konstatera att de som inte var med aldrig heller kommer förstå hur kul det var...det är inte ofta jag skrattar så jag nästan svimmar....men det gjorde jag många gånger i helgen..=) och jag har ju dessutom fått nån slags påtvingad tystnadsplikt med hot om diverse saker....lägger jag ut nåt på bloggen är jag typ lika med ingenting så jag får väl hålla mig i skinnet ;)

 

Framme på hotellet. Janne rev av sig kläderna direkt eftersom han som vanligt tycker det är varmt...vi hade i alla fall ett superfint hotellrum! Stort och ljust! Till och med en egen bastu hade vi! Kylskåp och allt....alldeles perfekt =)

 

En fin liten välkomstbricka hade vi också! Det kostade ju så klart så vi funderade att vi inte skulle ta nåt...men ni vet hur det är...en av oss blev sugen på ostbågar mitt i natten...=) hihi

Då har vi äntligen kommit till förfest nummer ett då. Samtliga i sällskapet joinade mig och Janne i vårt partyrum (haha). Så vi drinkade och härjade ett tag =)

Fulla rummet med filurer =)

 

Jag måste nog ge mig där för annars orkar ni ju inte läsa...det här inlägget blev väl typ en meter långt =) jag tar nya tag och gör ytterligare ett...alldeles strax!=)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela