malinsminut

Det är inte alltid lätt...

Publicerad 2011-04-09 20:48:53 i Allmänt

Det är lätt att bli lite bitter så här på lördagskvällen....ibland önskar jag bara att jag hade nån...vemsomhelst, bara för att ha nåt att göra. Här i krokarna finns det inte en enda en (som jag brukar umgås med) som är ensam...inte en! Förutom jag....och det är såå himla tråkigt ibland...om jag hade nån hade jag ju i alla fall haft en att umgås med på lördagskvällen =) det är ju oftast par som umgås..bjuder varandra på middagar, far ut på utflykter, hittar på saker...och det är ju inte ett dugg konstigt heller för det blir ju såklart så...jag klandrar inte nån eller så, men det är bara så trååååkigt....man blir så lätt bortglömd när man är ensam....och man vill ju heller inte tränga sig på eller känna sig som femte hjulet bland alla par.

Det är tur att jag har mina bästa killar Janne och Anders =) dom är ju lite i samma sits som jag =) och inte bangar dom att gå ut en lördagkväll heller! =)

Roligast är väl ändå när det är nån slags fest som alla i bekantskapskretsen ska på, typ Olympia eller nån pub här, för då går ju alla ut tillsammans oavsett om man är ensam eller inte. Då får man liksom tillbaka alla man umgicks väldigt frekvent på den gamla goda tiden =)

Jag klandrar som sagt ingen för det blir ju lätt att man umgås som par, men en som verkligen ska ha all heder och tack är en som alltid kommer ihåg mig och frågar om jag vill vara med osv., till och med på vissa slöa parkvällar där det bara dricks öl och inte görs nåt särskilt =) All cred till Fredrik! <3



Å andra sidan har jag funderat med mig själv att jag hellre är ensam resten av mitt liv än har nån bara för att slippa vara ensam. Jag är ju lycklig som jag har det, bara lite bitter ibland ;)

En vacker dag står han nog där och väntar...;)

Nä nu när jag har fått ur mig lite bitterhet ska jag upp och spackla lite i hallen! Börjar ta sig nu!=) Och jag är ju förresten aldrig göralös när jag har övervåningen ;)

Hej!

Kommentarer

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-09 21:42:16

du som är en sån fin jänta!

jag säger till dig som folk sa till mig(och jag hatade när de sa det):

-du ska se det ordnar sig för dig å! :))

men det brukar ju faktiskt göra det i slutändan!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-09 22:59:49

Haha! Vad gullig du är!=) Men du glömde att skriva vem du är?;)



Jag tror också att det ordnar sig till slut, men ibland blir man ju bara så less!=)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-04-10 07:52:54

Ja du Malin. Jag håller med föregående talare. Dessutom kan man ju inte få allt på samma gång, nu har du två fina hundar, ett stort slott och massor av kompisar. Det enda du inte har är ju en kille, och han kommer nog snart. Om du hade haft han nu när du håller på att renovera hade du förmodligen inte lärt dig lika mycket heller.. Även om det hade varit praktiskt förstås. :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-04-10 11:01:31

den som skrev är din häxkompis,fröken L :))

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-04-10 13:22:33

Mmm han med stor H kommer att stå där när du minst anade det .. innan jag träffade per så skulle jag ju inte ha några fler killar .... hmm... ja det gick ju sådär !!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-04-10 14:41:51

MEN att jag inte förstod att det var min häxkompis!;) men nu vet jag ju =)



Ja det var så roligt att du träffade Per, Lovisa =) och jag hoppas verkligen att han kommer snart...han med stort H alltså...jag är less på att vänta nu...haha =)



Du är alltid lika klok du lilla A. Som jag skrev så är jag ju helt lycklig med allt jag har och skulle inte byta det för allt i världen! Men ibland blir jag ju också less på att vara ensam...men, han får ju gärna dyka upp nu när jag snart har renoverat klart ;)

Postat av: Annika

Publicerad 2011-04-12 12:55:40

Han måste nog dyka upp innan du har renoverat klart, för det kommer aldrig att bli färdigt, när du har renoverat överallt kommer du att börja om....

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela