malinsminut

Stråka en tisdag =)

Publicerad 2011-08-03 14:58:37 i Festligheter

Det är så vansinnigt varmt ute idag så jag kan lika gärna sitta inne vid datorn en stund...orkar ändå inte göra nåt så! Jag har i alla fall laddat upp lite bilder från dagarna i Östersund som jag tänkte dela med mig av =)


Tisdagmorgon. Perfekt att aldrig klä av sig på kvällen då är man ju redo för frukost på en gång =)


Vi hade ju egentligen bara tänkt stanna en natt i Östersund men eftersom det var så fantastiskt kul på måndan så bokade vi två nätter till på ett annat hotell. Vi var dessvärre tvungna att åka tillbaka 10 mil till Strömsund för att fylla på klädförrådet och utfodra diverse djur så här på bilden äter vi lunch på kina och försöker nyktra till så nån kan köra....=)...Cecilia hittade en blå peruk som hon passade perfekt i! På riktigt alltså!


Tina fick köra till Strömsund. Jag tror aldrig jag har skrattat så mycket som jag gjorde på dom 10 milen! Lite bakis och trötta och helt galet roliga kommentarer! Tina höll på att köra av vägen, Cecilia tappade nästan luften och jag skrattade tills jag inte fick fram nåt ljud....så vansinnigt roligt! Går liksom inte att återge i skrift..=)...vi kollade lite på korten från gore-festen och kom fram till att vi nästan såg ut som ett band så Cecilia snickrade ihop ett skivomslag på datorn...=)


(Bild stulen från Cecilia)

Namnet Toke fick vi från en tallrik på pensionatet...det stod "Det är timjan i, sa Toke med bruten röst". Bara den tallriken skrattade vi ju åt i en evighet....Vi kom även på massa bra låttitlar, men med risk att tappa typ alla läsare så får ni bara veta den minst farliga...."Jag vill inte bli dränkt, jag vill inte bli hängd, jag blir hellre stenad..."...ja som ni förstår är det ett black metal-band det där =) så håll utkik efter Toke på turné! ;)

Hursomhelst så åkte vi tur och retur Strömsund och skulle bara checka in på hotellet för att börja förfesta....jahapp....bokningen hade inte gått igenom trots att det stod att allt var klart när vi bokade....hrm...ALLT, precis allt, var fullbokat i hela Östersund så vi visste inte riktigt vad vi skulle ta oss till....men den schyssta bruden i receptionen fixade oss ur krisen och erbjöd oss en loge att bo i! En loge bredvid scenen....tre extrasängar...inga persienner...bajamajor som närmsta utsikt....delad toa med administrationen....men so what, vi hade ju i alla fall nånstans att sova och ha våra saker! Perfekt! Det var dock lite hemligt så vi fick ganska långa blickar efter oss när vi gick genom restaurangen och bakom scenen för att komma till rummet...där kunde ju ingen bo liksom =)







Jag var tvungen att fota kvittot också....NOTERA att det står VIPgäst! De ni!=)

Vi gjorde i alla fall i ordning oss och fick mer sällskap av några som tjejerna kände...sen drog vi ner på stråket =)

Myyyyycket folk i O'Learys-tältet! Cecilia syndes bra i sin fina hårfärg =)

Ett försök till ett gruppfoto...

 

Tisdagen var nog den roligaste kvällen tror jag...eller dagen. Mest för att vi var så peppade då vi hade haft så vansinnigt kul på dagen och kvällen innan. Helt fantastisk tisdag i Östersund alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela