malinsminut

Underbara Östersund!

Publicerad 2011-08-03 00:38:55 i Festligheter

Helgen i Strömsund var som sagt fantastiskt rolig! Men Cecilia och jag hade funderat att vi skulle fortsätta festligheterna i Östersund...det var ju storsjöyran helgen som kom (alltså helgen som var nu...) så under veckan var det massa galej med öltält och grejor. Jag, Cecilia, Malin och Tina drog i alla fall iväg på måndageftermiddag och tog in på ett pensionat som vi hade bokat på internet. Jättefint och bra läge! Billigt också! Helt perfekt med andra ord =) Det första vi gjorde var att gå och äta middag och sen traska runt lite på stan. Därefter hade vi (i ett svagt ögonblick ;)...) lovat Cecilia att följa med på gore-fest, vilket jag egentligen inte hade en aning om vad det innebar...=)...sagt och gjort gick vi till rummet och fixade till oss lite. Ja, alltså corpspaintade oss. Inte vanligt smink och fix....nänä, vi skulle se ut som galna spöken som älskar dödsmetall...typ ;) så här blev i alla fall resultatet!


Tre jätteläskiga typer....


...och ett snällt och lite konstigt spöke!

Jag försökte faktiskt att se ganska allvarlig ut på bilderna, men jag misslyckades totalt....hursomhelst traskade vi i genom hela staden till campus för att delta i gore-festen. Och ja, det var verkligen speciellt...=)...inget man stöter på så där i Norrflärke....eller Övik för den delen =) Det var ju liksom en skämtfest och ingen som brukar se ut så där eller hålla på att vända kors hit och dit i vanliga fall....bara för kul liksom!






HUR GOOOOORE?! Så här många var vi!

Kul och annorlunda förfest kan man säga!=) Efter detta gick vi tillbaka till rummet och sminkade av oss och fixade till oss. Jag vet inte var tiden tog vägen men vi hade så jäkla kul så vi han bara vara nere på krogstråket typ en och en halv timme.

Ett arrangerat, litet kuddkrig hann vi också med =)

 

Nere på stråket knde man liksom direkt se vilka som hade varit på den där gore-festen...=)

Ja, som sagt...=)

 

Det var i alla fall en fantastiskt kul dag och kväll! Så himla härliga människor överallt! Bra stämning, roliga fester...ja, jag kan ösa ur mig hur många bra ord som helst...=)...KUL måndag var det i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela