malinsminut

Kvällens kort

Publicerad 2011-12-14 23:43:31 i Allmänt

Ni skulle bara veta hur mycket min tarotkortlek har gett mig. Galet många bra tips och råd. 
Sällan några raka svar, men ändå saker att tänka på. Kvällens kort var bra.
Man kan ju inte bara gå exakt efter det som står om kortet, det är ju massa andra saker också...men för enklhetens skull klippte och klistrade jag lite från internet....:



Tre i Bägare:










Försoning, förlikning, återförening, förlängning, åtagande, löften, avgivande  
av förtroende och hedersord. Återseende av människor och platser från det
förflutna. Bli återställd genom att integrera det förflutna i nuet. 
Förena det  andliga och de materiella  aspekterna i ens  liv.

Nyckelord:
Överflödande utbyte av kärlek, ovanliga, värdefulla känslor och
förnimmelser som kan förmedla på ett intimt sätt.
Vad kortet antyder:
Du har något särskilt värdefullt att dela med dig av. Var öppen för de
människor som kan dela dessa utsökta känslor med dig. Också de är
gåvor, du behöver inte söka efter dem.
Vad kortet frågar:
Finns det några människor till vilka du ännu inte öppet uttryckt den
kärlek du känner för dem.

Vad kortet råder:
Ge vad än du skulle vilja ge nu, i full medvetenhet om din gränslösa
rikedom.

Affirmation:
Idag ger mig livet allt jag behöver för att bli lycklig.


Lite konstigt och luddigt, men bra. Just precis det här kortet har jag
fått så många gånger (av nån anledning) så jag har liksom läst på 
lite extra om det....ytterligare en tolkning: "Detta handlar om glädje,
lycka, fest - en upplevelse av livets rikedom. Värdet av det att ha goda
vänner, känslan av samhörighet och ömsesidigt utbyte varesig det gäller
tid, pengar, kärlek, tankar och känslor. Vad har du att ge och vad vill du
få tillbaka?"
och massa, massa mer..men jag orkar inte skriva allt och jag
tänker heller inte dela med mig av min tolkning =)

NU måste jag sova!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela