malinsminut

Tålamod

Publicerad 2011-12-08 00:02:38 i Allmänt

Jag beundrar verkligen folk med tålamod. Jag har inget...Jag har tålamod när det gäller barn och gamla, men verkligen ingenting annat...jag har noll tålamod när jag ska göra saker, bygga eller snickra eller städa eller vad som helst. När det blir tråkigt eller går dåligt ger jag upp. Jag vet inte hur många gånger under renoveringen jag har kastat saker, svurit och skrikit, suttit på golvet och grinat, legat på golveto och grinat, skällt och varit elak...jag har inget tålamod helt enkelt. Går det dåligt får det vara. Händer det inte på en gång får det vara. Det jag retade mig på nu senast är en ganska ny upptäckt när det gäller saker jag retar mig på. Jag har uppenbarligen absolut inget som helst tålamod när det gäller korkade personer. Jag menar inte att jag är smartare än alla andra, utan jag menar snarare sånna som aldrig fattar nånting fast man förklarar och förklarar...de som alltid frågar om självklara saker och de som inte ens förstår simpla saker och ord man egentligen inte borde behöva förklara. Jag har inget tålamod med det. Jag avundas de som kan förklara gång på gång och inte retar upp dig över folks dumhet, men jag är tydligen inte så god...häromdagen fick jag ett sms "Det var länge sen vi sågs. Jag saknar dig!" och ja, det var länge sen...säkert mer än ett halvår...och jag är inte heller intresserad (med det vet du ju antar jag..)...Ytterligare en sak där  mitt tålamod brister. Det är otroligt kort och finns i princip bara nu...en liten stund, sen tar det slut. Men, återigen, jag avundas folk som har mer av den varan...undra om man kan träna på att ha tålamod? Jag ska nog försöka...man tjänar mycket påatt ha tålamod ibland.

Jaja, inget mer om det. Jag har i alla fall (nästan) kommit på hur jag ska göra nästa tatuering =) yeej! Det kommer bli bra. Bara jag hittar nån som kan rita eller skissa upp min idé för om jag måste göra det själv blir det knappast mer än en streckgubbe =) synd att jag inte hade den klar i helgen för då hade jag fått göra den då, men det kanske blir nån gång mellan jul och nyår istället =)

Nu har jag beställt våtrumsmattorna till badrummet också. 6000 riksdaler. Dyrt tycker jag. Då är ju lim, arbete och andra saker på sidan om inte medräknade. Plus golvvärmen och flytspacklet för lika mycket...mitt hus ruinerar mig.

Nu ska jag sluta babbla om ingenting och se en film tills jag somnar. Ledig imorrn vilket innebär sovmorgon =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela