malinsminut

Dagens rätt

Publicerad 2011-12-14 23:18:18 i Allmänt

Jag borde verkligen gå och lägga mig, men jag orkar knappt det. Sov inte många minuter natten som var, jobbade till fem, åt, somnade sittandes i soffan i en kvart ungefär och sen kom Elin =) kvällen har alltså gått åt till viktigt skvaller och surr =) mycket trevligt Märkligt nog har vi haft en enda låt på repeat (good life såklart) i nästan tre timmar utan att knappt märka det. Den är ju lite känslosam så när sådana samtalsämnen dök upp var det nog en och annan tår som ville tränga sig fram. Å andra sidan kom betydligt fler tårar av skratt så kvällens energibehållning slutade ändå på plus =) mycket plus.

Elin sa en klok sak "En handling är rätt att utföra om den medför största möjliga lycka till största möjliga antal". Det var ju nån innan henne som hade sagt det och hon hade nåt särskilt namn på det där tankesättet, men det minns jag inte...ja, en klok tanke är det ju! Man ska inte vara så egoistisk...och ibland måste man kanske göra saker man själv inte vill eller som känns helt rätt, men om det kan underlätta för många andra och skapa lycka på annat håll kanske det ändå är rätt. Ibland får man liksom offra sig själv för att andra mår bra av det. Jag tycker jag gör det mest hela tiden, men nu på slutet har jag tjuvat väldigt mycket energi av några få utvalda så det kanske är dags att ge tillbaka ^^ nu är det nån annans tur att vara egoistisk ett tag!

Jag läste nyss en trevlig text på facebook...även om jag har svårt att tro att det stämmer in på alla är ju tanken att det gör det åtminstone lite tröstande =)

När du känner dig ensam och ingen bryr sig, läs då detta eftersom det är helt sant: Varje kväll tänker någon på dig innan de somnar. Minst 15 människor i denna värld älskar dig. Den enda anledningen till att någon någonsin skulle tycka illa om dig är för att de vill vara precis som du. Det finns minst 2 personer i denna värld som skulle dö för dig. Du betyder allt för någon. Någon som du inte ens vet existerar älskar dig. När du gör det största misstaget någonsin, kommer något bra av det. När du tror att världen har vänt dig ryggen, ta en titt. Kom alltid ihåg komplimanger du fått. Glöm oförskämda kommentarer.


Allt är ju en fråga om definition så klart..det kan ju finnas nån som tänker elaka tankar om mig varje kväll innan den somnar, och 15 personer som älskar mig...ja det är frågan vad man menar med att älska någon. Jag kan nog inte räkna upp 15 människor som jag verkligen älskar. Dessutom har jag väldigt svårt att tro att alla som tycker illa om mig gör det för att dom vill vara som mig! haha! Oförskämda kommentarer glömmer jag nästan direkt så länge dom inte sårar och komplimanger försöker jag påminna mig om ibland. Jag överanalyserar allt som vanligt, men som sagt, det var en fin text och tanken är ju tröstande =)

Imorrn har jag helg! Jobb till klockan fyra, fika som blev till middag i stan och sen hem och packa och boosta massor med bra energi för helgen i Strömsund. Det ska bara bli kul och välbehövligt!

Nu ska jag duscha, lägga lite tarot, prata med mina spöken och förhoppnigsvis sova en stund innan väckaren ringer =)

God natt på er!!


Fattas

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-12-15 07:31:45

Jag tror mig kunna räkna upp minst 9 personer som jag är störtsäker på att du älskar i alla fall. Då är det bara 6 kvar till 15.



Man får faktiskt ta energi ibland, och jag tror inte att du tar så mycket energi som du inbillar dig själv att du gör! Man är ju som alltid självkritisk och tror att man är en börda emellanåt men oftast är det ju faktiskt inte så.



Jag har ingen aning om jag är bland de som du tycker du tar energi ifrån, men jag tycker då inte det. Jag kan ju bara tala för mig själv, men om man pratar mycket (än om det mest är samma sak) så rensar man ändå tankar, vilken sida man än sitter på. Man kanske upplever sig glad att en annan har förtroende för en, att man lär känna varandra bättre och så vidare. Och jag tror faktiskt att jag talar för de flesta i din omgivning när jag säger att du i regel bidrar med energi än om du inte begriper det själv.

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela