malinsminut

Stackars er!

Publicerad 2011-12-21 22:37:45 i Allmänt

Det är redan onsdagkväll!! Och på lördag är det julafton! och jag skulle ha varit världens sämsta hemmafru om jag hade varit en sådan...jag har inte hunnit nånting!! Ingenting! Jag ser på bloggar och facebook hur andra bakar, pysslar, pyntar, fixar och håller på...själv har jag inte gjort ett endaste dugg...rätt så värdelös kvinna det här!;) Nä, men jag har ju jobbat till fem hela veckan och ska även göra det imorrn och på fredag...kvällarna då jag hade tänkt fixa saker har gått åt till annat...i måndags fick jag elen uppe fixad, igår bakade vi lussekatter och idag har jag fått trappräcket ditsatt...missförstå mig verkligen inte för jag är otroligt tacksam att jag får hjälp! Det är ju bara dålig planering av mig att göra allt, precis allt, i sista sekunden...
Alla julklappar är då inköpta och inslagna...mat och fika till julhelgen fixar morsan..så det är egentligen bara att städa(inte så bara att julstäda alla dessa kvadrat!!), byta gardiner, ta in och klä granen och se till att allt är iordnig innan folket kommer på lördag...då kan jag väl äntligen slappna av och njuta av julefriden =) då blir det fest och roligheter i dagarna tre =)

Jag hade ju tänkt göra så mycket mer innan jul...sätta sockel och foder uppe i hallen, sätta upp lite tavlor och speglar, lacka trappen....ja....ingenting har blivt. Toan uppe har blivt prioriterad istället. Imorrn, alltså dan före dan före dan, kommer golv- och väggmattorna till den så det är ju inget att tänka på att börja göra det då. Jäkla dumt...dom skulle ju ha kommit förra veckan...senast. jaja, man ska väl ha nåt att göra i mellandagarna också...

Jag har så mycket jag har lust att skriva om, men jag orkar verkligen inte. Det är fullt upp från morgon till kväll och jag är så trött så huvudet snart ramlar bort...trött, stressad och irriterad. Bara det blir lördagmorgon så går det över. ska det bara bli skönt och roligt!


Om jag har tid och ork imorrn ska jag åtmistone skriva några rader om helgen..och ladda lite bilder...för det var verkligen en bra helg!!=) och snart är det ju som sagt jul och då blir det ju mycket annat att uppdatera om.


Jag är så less på sura och bittra människor att jag snart får ett bryt. Stackars er. Ni måste ha det tusen gånger värre som inte kan uppskatta saker och skyller allt ert elände på andra. Eller låter det gå ut över andra. Nä, låt mig vara...jag har nog med mitt eget så jag behöver inte era dåliga energier. Sånt tar jag bara från de jag tycker om. Dessutom är jag jäkligt less på alla fördömande typer...ja, jag dricker sprit, lever jäveln, svär och tror på spöken..och baserar ni (eller du!) din uppfattning endast på det så, fine..då kan det få vara. Jag är mycket mer än så och eftersom det fortfarande finns folk som tycker om mig så borde jag ju ha några bra egenskaper också. Jag klarar mig utan det där...och det skulle aldrig falla mig in att ändra mig för att vara nån till lags..nej tack...Ser du ner på mig så kommer jag då banne mig inte att se upp till dig! Åsikter får man ju så klart ha..man behöver inte tycka samma eller ens tycka om det andra gör...men man kan i alla fall respektera. Du tycker si och jag tycker så.


Hej Pernilla, Annika och mamma! Ni är nog dom enda som har läst hela vägen! Det blev ett så tråkigt inlägg att jag inte ens orkade läsa igenom det själv...men nu när jag har offrat tio minuter på att skriva måste jag väl publicera det....återkommer med intressantare saker imorrn förhoppningsvis!
Hej!



Nu är det nog.

Kommentarer

Postat av: anki;)

Publicerad 2011-12-22 12:47:27

Du är bara så bäst Malin så det så,skit e de som tycker nått annat,de är bara avundsjuka på en sån härlig tjej som du;) En riktig God Jul till dej;)

Kram/Anki

Postat av: Barbro

Publicerad 2011-12-22 15:36:19

Nä Malin, jag tillhör dom som läste ända till slutet också.

God Jul på dig.

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-12-22 22:13:14

Hej :)



Vad är det för människa som kommit massa åsikter då? Så länge man inte låter spriten ta över ens liv och det man egentligen vill göra, och så länge man inte skadar någon annan, vad är problemet? Nåja... som du säger, de mår nog sämre själv, om de måste sitta och uppröra sig över andra...

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela