malinsminut

Orber

Publicerad 2011-12-29 13:19:26 i Allmänt

Nu kommer ett sånt här spökinlägg igen. Om ni ändå tänker fördöma eller klaga kan ni sluta läsa nu. Åsikter är ju så klart altid välkomna, men dumma kommentarer klarar jag mig utan så läs för att ni är intressrade eller har nåt vettigt att komma med, eller inte alls =) jag har hållit på att klippa och klistra lite med bilderna från julhelgen och det är så galet många orber med på dom. Jag kanske ska börja ge en förklaring vad en orb är. Man får ju så klart tro precis vad man vill och vissa förklarar orber som dammkorn, fukt osv. som hamnar framför linsen medan andra tror att det är andar i energiform. Så klart att vissa fenomen på bilderna är damm och sånt, men de orber som finns långt bak i bilden, bakom nånting eller de som rör på sig går inte att förklara som dammkorn. Jag har hittat många bra sidor på internet som talar både för och emot andenärvaro (tyvärr tappat bort den bästa!!!) och här är några argument som jag har plockat från en sida...

*En orb har ofta detaljerat mönster som inte skulle vara i fokus om det var nära objektivet. Ett dammkorn ex. msåte vara nära kameran för att fastna på bild.
*Samma orb kan dyka upp i flera bilder tagna efter varandra.
*En orb som uppträder bakom något är uppenbarligen inte i fokus när bilden knäpps.

Lite lurigt innan man förstår det där...men om t.ex ett dammkorn ska fastna på bild måste det ju vara nära linsen, vilket det också är ibland. Det är ju de andra orberna som är svårförklarliga.

Här är ett utdrag ur en sida som handlar om övernaturliga saker...eftersom jag tror på andar och sånt väljer jag ju argument som passar mig (ananrs hade jag kanske försökt förklara bort orberna som dammkorn...)


Vad är en orb? En orb är en energi/ande från en annan frekvens/dimension. De är livsformer som kanvara den mänskliga själen eller kvarvarande energi från de som dött och lämnat sin fysiska kropp här på jorden. Andar föredrar ofta att gestalta sig i form av en orb för att det tar mindre energi än ifall anden skulle gestalta sig som en avbild av sitt gamla jag. Ju mindre orb, desto mindre energi.
Vårt öga ser inte på samma sätt som en kamera. Ögat uppfattar ofta en orb som en ljusglimt eller en blixt,medan en kamera fångar en tydligare bild av den andliga entiteten. Det har främst att göra med hur en kameralins är konstruerad gentemot hur vårt öga fungerar. Katter och hundar har ofta lättare än människor att uppfatta dessa fenomen. Det finns teorier om att orbens färger har betydelse för från vilken dimension den kommer, om det är en änglaenergi och vilken typ eller om det är en anförvant (avliden vän eller släkting).

Ja...det var det. Ni kan ju googla på orber om ni vill läsa mer, oavsett vilka argument ni tror på =) Jag är inte så bra på det här med datorer men jag har i alla fall ringat in själva orben och försökt förstora upp den en aning...lite svårt att se, men på varje bild finns en ruta där orben är förstorad. Här kommer i alla fall lite bilder från julhelgens orber:






Spännande va? Ytterligare en intressant iakttagelse som jag har gjort är att det nästan bara blir orber på fotona från mitt hus...av 200 bilder från juldagsmorgonen i stigs garage hittade jag två orber! TVÅ! Surprise surprise, så var en på mig och en ovanför pappa...efterfesten hos Fredrik hittade jag en orb. Ovanför Lena (bilden näst längst ner). Vad jag kan förstå har Fredrik haft lite spökproblem också och att orben är ovanför Lena är inte heller förvånande....men alltså...om det nu vore damm, är mitt hus då så vansinnigt dammigt att alla dammkorn fastnar på bild? Dammigare än ett garage?? Det känns ju märklgt. Dessutom var det ju betydligt fler människor i garaget än hos mig så om det nu vore damm borde det ju ha varit mer i rörelse i garaget...


Jag läste på en sida hur man kunde göra för att locka till sig orber:

"Orber lockas till vibrationer av kärlek och glädje. Ett bra ställe att börja är att hitta en plats som känns helig eller glad, en särskild plats i naturen, eller en fest. Försök att vara med nära och kära som har kul tillsammans. Sjunga eller spela instrument är ett bra sätt."


Inte vet jag om det stämmer, men på jul är det ju fest med nära och kära =)


Intressant är det då i alla fall!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela