malinsminut

Spökfunderingar

Publicerad 2011-12-29 14:53:28 i Allmänt

Nu går jag bara runt och tänker på spöken och orber...så klart eftersom jag har surfat runt i typ en timme och läst om allt det där...det jag kom att tänka på var i alla fall all "hemlig respons" jag får. Mycket glädjande! Det är så många som hör av sig eller kommer fram och pratar som i hemlighet liksom tror men inte vet vem dom ska diskutera med. Nu senast när jag var ut var det en kille som jag känner, men inte så väl, som kom fram och började prata om spöken och sånt. Han frågade om han fick komma och hälsa på och liksom känna efter. Så klart! Det är ju bara roligt att dela erfarenheter! Det är faktiskt mest killar som hör av sig...eller personer över 50. Det kanske inte är lika lätt att erkänna för sig själv och andra vad man tror eller har varit med om inom vissa "grupper"...inte vet jag, jag är ingen expert...men jag gör i alla fall ingen hemlighet av vad jag tror och upplever...

Dom flesta är ju rädda att "folk ska tro att man är dum i huvet" som många har sagt....ja, men so what, låt dom tro det då. Man vet ju själv vad man vet och tror och det är väl ändå det som är det viktiga...sen om du tror på Jesus, Allah, spöken eller asagudar spelar väl ingen roll...om du inte tror på nånting alls är det ju också okej. Så länge man inte ser ner på nån...för mig är det lika mycket spökeri med alla religioner som att tro på andar. I princip är det ju samma sak med den skillnaden att religioner är mer socialt accepterade. Det är alltid intressant att diskutera med troende för i slutändan tror man ändå på samma sak, bara lite olika former. Jag bjuder gärna in Jehovas och andra predikanter bara för att få diskutera och ifrågasätta...(jag får ju många "vakttornet" på köpet också!haha!) Jag respekterar andras tro så länge de respekterar min....och om jag inte respekterar någon är det inte på grund av deras tro utan i så fall på grund av personen själv. Det är många gånger jag har fått höra att jag inbillar mig eller är dum i huvet eller hittar på...men det rinner av mig ganska fort..jag behöver ju inte umgås med dom =)

Missförstå mig inte för jag älskar att höra andras åsikter (åsikter alltså, inte att jag är dum i huvet!) och diskutera så jag blir ju inte sur bara för att nån annan inte tycker som jag. Jag tycker bara så synd om de som inte får vara med om allt spännande ^^...ni skulle bara veta hur många spökdiskussioner vi har haft vid middagsbordet =) pappa är experten på logiska förklaringar, men även han fick ju ge sig en gång ^^ han sa till och med själv "Malin, idag tror jag att det har spökat hos dig...." men han la till ganska fort att han fortfarande inte tror på spöken....=)

Nu har jag inte tid att sitta här länge. Mot nya äventyr! Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela