malinsminut

Utkast: Dec. 29, 2011

Publicerad 2011-12-30 00:36:01 i Allmänt

Den här dagen har då varit allt annat än produktiv...men väldigt trevlig ändå måste jag säga! Jag bara känner att jag har varit alldeles för lat...men det måste man väl få vara ibland också. Det är väl bäst att vila upp sig nu så man orkar med resten av januari =) eller ja det är ju inte ens januari än, men snart. På lördag är det ju nyårsafton och jag hade så gärna, så gärna farit till Strömsund då...ja väldigt gärna....men det går inte för jag ska jobba på söndan. Nu är det ju så att jag jobbar kväll så jag kan ju ändå gå ut och roa mig på nyår, men jag kan ju inte gärna köra nästan 20 mil på nyårsdagen...det blir ju för våldsamt...Andreas är så väldigt omtänksam så han frågade om jag ville hänga med till samma stugor som i fjol och fira där med alla dom. I Solberg alltså. Det känns alldeles lagom roligt! Då hinner jag hem på söndan också...dom tar väl skotrarna dit, men jag får ju snällt köra bil så jag tar mig hem dagen efter också. Vi ska visst äta nån trerättersmiddag där på restaurangen...blir gött!

Efter nyårshelgen har jag nästan en veckas ledigt och det känns ju bara fantastiskt skönt! Det enda jag har planerat är ju torsdan och då vet ni ju vad som händer ^^ annars är jag lös och ledig att göra vad jag vill =) (med det vill jag ha sagt att ni gärna får komma med roliga förslag ^^)

Helgen efter det är det ju tjugondan här i byn och förutom juldagsmorgon och påsk är det ju en av höjdpunkterna här i Norrflärke kan man säga =) de tidigare två åren har jag haft förfest och det har varit så galet mycket folk att vi knappt har rymts här! Och då har jag ju ändå ett ganska stort hus....den här tjugondan firar ju även jag och Cecilia ett års-dag...haha! Om man nu kan säga så om en kompis =) men så är det ju inte vilken kompis som helst heller =) det ska i alla fall bli väldigt roligt! Så bjud alla ni känner och kom förbi =)


Jag fick dubbel hjälp med spotify idag och en helt ny värld öppnades kan man säga! Helt plötsligt kan man ju stjäla massa bra musik av andra bara genom några klick. Fantastiskt för en dataamatör som jag. Bland annat upptäckte jag den här låten igen:


Det är ju faktiskt en väldigt fin video till också...om ni orkar se =) själva låten börjar ju typ 2 minuter in i filmen...det där med sprit är ju ett jäkla elände om man inte kan hantera det..om man dricker för att glömma, som i den där filmsnutten, eller för att man måste så ska man nog inte dricka alls. En klok man sa en gång "Den som försöker dränka olycklig kärlek i alkohol är en galning. Alkohol konserverar." (Max Dauthendey)...och det stämmer ju...inte bara med olycklig kärlek utan egentligen med allt. Man löser ju knappast några problem genom att dricka....jaja, det var det om detta...jag vet inte hur jag hamnade på det där sidospåret...

Jag funderar och funderar...kan ju aldrig låta nånting vara...ibland finns det bara mer kvar att göra känns det som. gamla saker som kommer tillbaka... Lägga ner? lägga på is? börja om? jag fattar inget..och när nya personer dyker upp blir det ju ännu rörigare...men ni vet ju vad jag gör när jag undrar nåt...just det...tarot...och det blev ju en hel följetång...jag borde väl egentligen lägga en stjärna eller nåt, men det orkar jag inte...jag frågade just det där och fick 7 i svärd. Säger väl inte så mycket kanske, men jag fick i alla fall uppmaningen att "släppa mina tvivel och dra ett nytt kort" för hur det skulle bli om jag nu gjorde det...sagt och gjort...5 i bägare..."känslomässig förvirring". jaha? det kunde jag väl ha listat ut själv...fick ialla fall återigen uppmaningen att dra ett nytt kort för en specifik fråga...knekt i stavar fick jag..."ut ur mörkret, in i ljuset", bara man kämpar för det ungefär...nä..jag tror jag låter saker och ting få vara...åtminstone till nästa år ^^

Har ni somnat? Det har nästan jag...jag ska ju dessutom vara på jobbet om cirka sex timmar så jag borde gå och lägga mig....åtminstone kolla på en film så jag blir trött..




Fortsätt reta upp mig så blir det lättare..

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-12-30 18:20:30

Yeaj, ett år! Vi måste nästan köpa bubbel och fira med! Tänk så nervös och lite rädd jag var när vi klev innaför din dörr och alla tittade på mig o_O

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela