malinsminut

Börjar likna nåt =)

Publicerad 2011-02-09 23:01:29 i Huset

Å fy vad trött jag har varit idag...jag har bara längtat till soffan heeela dagen..och halv fem slutade jag ju jobba så då la jag mig och sov en timme...mycket välbehövligt! Då fick jag lite energi till att vara på övervåningen och pyssla i alla fall =) Jag monterade färdigt garderobsinredningen, grundmålade dörren, tvättade, slipade och spacklade dörrkarmen till sovrummet och spacklade det som gick i hallen...och städade förstås....imorrn ska jag fara och kolla på tapeter till gästrummet och hallen...NU måste jag verkligen bestämma mig för det fattas ju bara ett eller två varv spackel och taklister nu så kan jag tapetsera sen...och det tar ju ett tag att få hem tapeterna också...så nu ska jag öka lite =)

 

Nu kommer lite fler bilder (tråkiga för er som inte gillar renovering =) ) på hur bra det har blivit i hallen =)

 

rakt fram kommer toan att bli, direkt till höger i bild är mitt sovrum och gästrummet gömmer sig direkt till höger om toan....men det är ju egentligen väggskivorna jag har fotat =)


längst till vänster, vid dörren, är trappen från nedervåningen...toan rakt fram osv. Ni ser att hela hallen snart är skivad va?=) Jag ska även byta ut trappräcket som ni ser till vänster...


Taget från mitt sovrum...


Taget från den blivande toan...som sagt, nästan hela hallen skivad!=) Ni ser att det fattas skivor i trappen längst till höger..där ska väggen sågas upp så det blir mer öppet från hallen nere...man ska alltså kunna se hela vägen upp har jag tänkt...och som sagt, byta ut det där fula räcket så man ser igenom det =) taket är också snart reglat som ni ser så imorrn ska jag fara på nordemans och kolla om jag hittar nåt fint innertak...jag tror inte jag vill ha samma som i de andra rummen...hallen ska ju liksom vara en trevlig liten oas =) haha

 

Nä nu ska jag kasta mig i duschen...och sen kanske hyra hem en film eller nåt...jag är ju ledig imorrn =)

 

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela