malinsminut

Dagen...

Publicerad 2011-02-25 00:02:32 i Huset

Idag har jag gjort så fint i gästrummet =) hunnit tapetsera nästan två väggar, och dessutom slipat den jäkla dörren...ni skulle bara veta vilket jobb det är att rusta upp gamla dörrar..tar typ minst åtta dagar per dörr..ett väldans slit för att få den någorlunda fin...och sen spricker den alltid efter ett tag..men jaja, jag vill ju ha dörrarna mina förfäder har gått fram och tillbaka i genom åren =)

Ja ni ser...först skrapa bort all gammal färg....inte det lättaste!

 

Sen tvätta med målartvätt....ni kanske ser att jag har tvättat halva dörren? Bilden är lite orättvis för den var MYCKET värre i verkligheten...

 

Ja sen är det bara att spackla två varv (minst), slipa två gånger, grundmåla och två varv lackfärg...och byta ut handtaget....och sen vända på dörren och göra samma sak där!

Jag har som sagt tapetserat också men jag har inte fotat det än så det får ni väl se när det är klart antar jag =)

På eftermiddan hade vi möte med valberedningen...och nu ska det väl äntligen vara klart tror jag =)

Ikväll har jag även haft Sandra och vovven Hera på besök. Sandra hade gjort semlor och tagit med sig! Mycket smaskigt =) och bakat bullarna själv hade hon gjort också =)

 

Mysigt värre =)

Jag hade en väldigt bra låt i huvudet nyss men nu har jag glömt den så jag får väl bjuda på en annan melodi som inte heller är så tokig...Ja, Janne, den är faktiskt ganska bra! Så jag måste nog erkänna att jag håller med om det =)

 

 

 

 

Nä, jobb imorrn så nu blir det god natt!

Hej!

Kommentarer

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-25 08:27:43

Förfäderna gått fram och tillbaka genom åren...och fortfarande gör tydligen!!;)



Hare bäst vännen så ses vi mer framöver! Jag följer ju alltid med i bloggen.:)

Postat av: J-E

Publicerad 2011-03-02 19:46:44

Jag har nog bäst musiksmak.....

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-02 21:13:34

Ja det har du då rätt i Sandra!=) Här traskar dom fortfarande som dom vill =)



Ibland får även du till det Janne ;)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela