malinsminut

Kul helg =)

Publicerad 2011-02-06 21:49:36 i Festligheter

I lördags var det ju egentligen meningen att elektrikern skulle komma, men det blev ju inte så...han kommer nästa helg istället...jag började dagen med en promenad med bästa Lovisa sen var jag på övervåningen och pysslade...spacklade och slipade dörren, städade upp och satte ytterligare tre väggskivor i hallen. Bara en och en halv vägg kvar att skiva nu =) sen tapetserade jag även upp remsorna som ska vara bakom sängen i sovrummet. Blev riktigt nöjd faktiskt!=) Så här fint blev det:



Det ser ju förstås lite tråkigt ut när det inte är några foder runt fönstret och inget uttag i apparatdosan...men det kommer! Plus att det inte ens är madrasser i sängen...och inga sängbord heller...=)...hursomhelst...där i mitten, mellan de vågrätta remsorna ska jag sätta nåt väggord...jag har inte riktigt kommit på vilket än, men nåt blir det...sen ska det även vara remsor på väggen till höger...alldeles ovanför golvsockeln, vågrätt, ska det gå en svart och en blå remsa fram till en blå och en svart remsa lodrätt mitt under ett fönster...om ni fattar?! Äh, ni får väl vänta på bilder annars =)

Klockan sex var det i alla fall dags för ljusparty hos Eva. Mycket trevligt var det! Goda dofter, gott fika, gott snacks och gott vin =) väldigt kul! Efter några vinglas kom Emma på den briljanta idén att fara till stan och röja lite =) sagt och gjort...vi ringde efter skjuts och for på Harrys. Faktiskt en riktigt rolig kväll! Ångrar verkligen inte att jag for ut!=) Lyckat blev det! Tyvärr verkar jag ju aldrig, aldrig, aldrig lära mig att när man är glutenintolerant ska man INTE dricka öl...men det gjorde ju jag ändå...öl innehåller ju en hel del gluten så tre öl senare mådde jag inte särskilt bra....bah...jag säger inte mer än så, men det var inte trevligt i alla fall...och orättvist är det för jag var inte så full att jag mådde dåligt för det...men, men...nån gång kanske jag fixar det! haha!


Kollar igenom tidningen med ljus...fyllde på mitt förråd med doftljus med några nya dofter och en gammal välbekant.


Emma lovade att göra näbbdjursdansen på dansgolvet bara Sara och Annika följde med till stan! Det lyckades tyvärr inte...


Det var vi tre damer som for till stan! Mitt öga har redan börjat slira ser jag...haha...en riktig hit förresten att bättre på ögonskuggan i bilen...snyggt Malin! Verkligen! Tur att jag kollade mig i spegeln en gång till innan jag klev ur bilen...;)


På Harrys träffade vi lite välbekanta filurer.


Tommy kunde knappast slita sig från sin drink!

och Sofie kunde knappast slita sig heller! haha!=)


Elias försökte slita av sig kläderna...!

 

Ja, fler bilder än så har jag tyvärr inte att bjuda på...jag vet inte varför jag har blivit så dålig på att knäppa nu...jag önskar så att jag hade tagit några fler bilder i alla fall...tråkigt att tömma kameran och det är typ 15 bilder från kvällen...och så får man sortera bort hälften...och så ångrar man att man inte knäppte på vissa...hihi..jaja, nya tag!=)


Jag tyckte väl att jag hade lite ont i foten idag...och när jag kollade kom jag ju på att jag blev stämplad av en högklackad sko igår...inte skönt...ni ser väl hur blå den lilla stackaren är? haha


Idag har jag haft folk precis hela dagen! Väldigt kul! Imorse hann jag faktiskt med att duscha och gå ut med hundarna innan Annika och Isak kom hit och Annika fick lite massage...hon har så ont i nacken den stackaren. Klockan två kom min kusin Anna, hennes man Tom och deras son Linus. Även min faster Karin och hennes man Kurt följde med. Dessutom kom Olle, Pernilla, Arvid, Edvin, mamma och pappa...Annika och Isak var ju redan här. Så vi fikade, lekte med barnen och hade trevligt. Det är så roligt när dom kommer och hälsar på! Jag gillar verkligen min släkt =) jag knäppte lite kort som jag ska lägga upp när jag orkar...jag knäppte med systemkameran och den är tyvärr strömlös nu...

Hursomhelst så hann släkten bara fara så kom lilla Edvin.F och ville bli klippt. När jag precis hade klippt honom klart kom Berra i samma ärende...sen hann jag bara äta innan det var dags för en kille att komma och tvätta min soffa. Det var nån som ringde i fredags och undrade om jag ville ha en gratis möbeltvätt för dom hade fått mitt nummer av en jag känner så jag tackade ja och bokade tiden 20.30 ikväll. Men näe...ingen har dykt upp...jäkligt irriterande att dom inte kan höra av sig så jag slipper sitta och vänta...annars hade jag ju kunnat pyssla lite med övervåningen...men nu är jag så trött så nu orkar jag inte det heller...

Imorrn börjar jag inte jobba förrän halv fyra så det blir skönt med ännu en sovmorgon! Jag hoppas väl på att hinna i alla fall lite på övervåningen då...grundmåla dörren och karmen kanske...och sätta lite väggskivor i hallen...

Jag fattar att ni blir less på mitt renoveringsbabbel, men det är ju typ det enda jag gör nu för tiden så....ni får nog allt stå ut =)

Nu ska jag gå och lägga mig! FAST KLOCKAN BARA ÄR TIO!  De ni! Det var många år sen det hände sist! Men jag är trött nu och då ska jag sova...så god natt!

Hej

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-02-07 09:00:49

Jätte fint med dina remsor vilken idé !!!!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-07 15:56:48

Det är väl valfritt om man vill läsa ju :) jag tycker i alla fall att det är intressant!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-07 22:16:06

Tack Lovisa!=) Du måste komma och kolla när du har tid och ork nån dag!=)



Ja det har du ju rätt i Pernilla =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela