malinsminut

Kvällsfunderingar...

Publicerad 2011-02-25 22:41:15 i Allmänt

Jag förstår inte varför jag ska fundera så mycket. Jag önskar att jag var en sån som bara gjorde och inte tänkte så mycket...men vadå...man kan ju inte bara ändra på sig heller. Jag har funderat på det här med vilka man omger sig med egentligen...vissa väljer man ju inte (släkten, arbetskamrater osv..) men tycker om ändå eller inte, vissa väljer man, så klart eftersom man tycker om dem, vissa vill man välja bort, men kan inte och andra vill man gärna vara med men kan inte....oj, lurigt det där blev...det finns så många kategorier av människor som man har runt omkring sig egentligen....de man vill, inte vill, måste, inte får, inte kan umgås med...eller helt enkelt de man önskar att man kunde vara med...ja, knepigt det där.



 


En sak vet jag då i alla fall och det är att de människor jag har valt att ha i mitt liv är de jag tycker om och vill ha kvar. Jag är ingen som måste ha massor med vänner och bekanta, eller bli omtyckt av alla....jag väljer mina nära och kära med omsorg...För det är ju faktiskt så att man kan inte bli älskad av alla....och jag vill inte heller bli det...jag vill bli omtyckt av de som verkligen tycker om mig...passar det inte så...för mig kvittar det.  Jag är så hemskt dålig på att höra av mig till folk, men de jag faktiskt nån gång hör av mig till är de jag verkligen tycker om...Min respekt får man inte, den förtjänar man.

Jag vet inte varför jag började tänka på det här nu...och inte är det väl nånting att läsa heller, men sak samma...jag skriver ju för min egen skull så =)



Jippi! Jag fick precis tillbaka vattnet i köket! Äntligen!=)

God natt!

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-25 23:26:44

Ja, människor som man kan välja, dvs, inte typ jag, Olle har ju valt mig så att jag dyker upp i krokarna har du inte så mycket att välja på :)



Men de man faktiskt kan välja, varför lägga energi på människor som bara tar energi? Riktigt nära vänner kan ju och ska få ta energi imellanåt, men på det hela taget ska det liksom gå plus. Livet är för kort, och god energi för viktigt för att bara slösa med! Somliga passar man bara inte med...



Jag tror det är något många måste lära sig, att omge sig med folk som man mår bra av, och låta de relationer som tar energi få rinna ut i sanden.

Postat av: Sirpa

Publicerad 2011-02-26 08:07:45

Amen för det Malin. Här är en till :O)

Postat av: Sandra

Publicerad 2011-02-26 09:25:57

Ditt resonemang låter nästan som det vi hade dagen innan. Varför lägga energi på de man inte vill umgås med och som inte tillför något till ens liv? Bra relationer är ett givande och tagande, man orkar inte ge hela tiden om man inte får något tillbaka. Vi ska akta oss för energitjuvar, Malin. De kan vi klara oss utan!<3

Postat av: Annika

Publicerad 2011-02-27 10:40:43

Du är så klok, gamla maja.Tur att du inte kommer in till mig och drar ner folk i källaren varje natt... Hämta sprit klockan två på natten och dessutom lämna sällskapet nere i källaren själv, i mörker! Nästa gång får du gärna stänga ytterdörren efter dig, det blir lite halvkallt när den är öppen.

Postat av: Lena

Publicerad 2011-03-02 18:29:22

Malin, vad har du gjort med stackars Annika egentligen???

Postat av: Malin

Publicerad 2011-03-02 21:12:22

Tummen upp för alla era kommentarer!=)



Och Annika...jag stängde faktiskt dörren efter mig och hur den sen öppnades har jag ingen aning om!



Lena...som du förstår så gjorde jag faktiskt ingenting förutom att hämta sprit mitt i natten! Det var väl inte så farligt va?=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela