malinsminut

Uppdatering

Publicerad 2011-02-13 22:50:33 i Huset




Jag har varit dålig på att skriva några dagar nu...jag har inte haft tid eller ork faktiskt...i torsdags var jag ledig men jag fick knappast så mycket gjort...rantade runt och drack kaffe här och där, hängde på Nordemans flera timmar och hittade ändå inga tapeter....hmm....gick inte upp på övervåningen förrän efter middagen och då hann jag ju inte vara där många timmar...men, men...så är det. Man tror man ska hinna så mycket när man är ledig, men hinner knappt nånting istället =) Jag fick i alla fall träffa världens sötaste brorsbarn i torsdags så det var ju roligt! Storkillen skulle till tandläkaren så Pernilla undrade om jag kunde hänga med Edvin, och självklart kunde jag det =)


Världens gladaste sötnos fast han var nyvaken!


Den här lilla surgubben hade fått en rosa tandborste och en blå hund av farbror tandläkaren =)

 

Det var torsdan det...helgen vet jag inte om jag ska säga så mycket om....jag har ju jobbat i alla fall och det är ju alltid kul =) sen har jag slitit på övervåningen som vanligt...känns som att jag inte direkt har fått nåt gjort men...


spacklat hallen och börjat sätta innertak...

I lördags fick jag även elcentralen till övervåningen inkopplad, men den går ju inte att slå på än för det måste göras lite andra saker först...men snart så....snart kan jag ha fönsterlampor uppe! Wiiie!=)

I övrigt har jag målat klart dörren, slipat och spacklat gästrummet andra varvet och grundmålat taklister och foder...imorrn kan jag slipa spacklet och spackla skarvarna en tredje gång och sen är det klart för tapetsering =) och nu har jag ju äntligen bestämt mig för tapeter också! Efter en si så där två månaders fundering...tappade helt inspirationen ett tag, men den har återkommit nu tack och lov =) det blir i alla fall vita tapter i hela rummet (som överallt annars...=)...) förutom ett hörn bakom sängen och några våder vid dörren som blir röda med svart mönster...elefantgräs eller vad det hette...superfina är dom i alla fall!=) och till hallen har jag beställt hem lite tapetprover så jag får kolla och jämföra vad som blir bra...för där har jag ju rätt många idéer =) ni får se sen =)


Jo just ja...det här är ju dörren till sovrummet...tillhör liksom huset...jag har sparat och piffat upp alla dörrar som var här för jag tycker det känns som att dom hör ihop med huset och allt (alla) som finns här...jag har bytt ut handtag och trösklar bara...=)


och innertaket i hallen är väl också nästan klart kan man säga...

 

Idag åt vi allihopa (Annika, Isak, Olle, Pernilla, Arvid och Edvin) hos mamma och pappa, vilket har blivit ganska vanligt nu för tiden. Och det är så himla trevligt också! Smågrabbarna gör ju vilken värdelös dag som helst värd att ta sig igenom =) och resten av familjen är ju också bara bäst =) ja och hundarna förstås, för dom får ju också vara med =)

 

Nä nu har jag värk i typ hela kroppen så nu måste jag gå och lägga mig snart...eller lägga mig i soffan i alla fall...

 

Hörs hej =)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela