malinsminut

Förkylning och födelsedagar

Publicerad 2011-02-17 14:06:41 i Huset

Fy f*n för att vara förkyld...jag hade glömt bort hur jobbigt det egentligen är...mycket värre än man minns...måndan var ju värst, men tisdan och onsdan var inte heller så kul...idag börjar det kännas bättre i alla fall....har ju bara tagit fyra alvedon hittills...haha...och dessutom orkat vara uppe sen klockan åtta...nästan i alla fall...jag har varit och klippt mig och somnade kanske tio gånger på tre timmar...hrm....fast jag vaknade ju när frissan pratade med mig så...haha...ändå...nu får det gå över! Jag måste ju vara pigg på lördag så jag kan dricka en hel del sprit =)

Som ni förstår har det inte hänt mycket på övervåningen i veckan...jag har typ spacklat en dörrkarm och städat upp lite...det är väl allt jag har orkat ungefär..men sen har jag fått taklister uppsatta i gästrummet, passbitar på dörrkarmarna och dessutom hålet i trappen tagit upp! Det blir så himla bra! Det enda är ju att det kommer ner en hel del skräp när det är hål från övervåningen...=)..så här ser det ut:

Såga genom spånskivan...


Bort med spånskivan...dra om slangen till golvvärmegivaren, bort med timret...

Tadaa! Öppet! Såklart ska det ju fixas till runt det där hålet...antar att jag måste ha nån slags spaljé så ingen ramlar ut där...sen ska även dörren som ni ser längst till höger bort...och karmen...så då blir det lite mer öppet till övervåningen i alla fall! Trappan ska också slipas så den blir ljusare och mycket fräschare...ledstången ska bytas ut och det ska bli nån slags pärlspont istället för de där masonitskivorna som sitter där nu...

 

Igår fyllde även mamma år. Hipp hipp hurra! Jag, pappa, Olle, Arvid, Edvin, Maria, Saga och Alicia uppvaktade henne nästan på samma gång så det blev mycket folk en stund. Men det var trevligt!


Mamma med sina fina barnbarn! Goaste Arvid och finaste Edvin!


Eftersom Arvid fyller år idag, men jag jobbar kväll så uppvaktade jag även han igår. Jag tror inte han bryr sig särskilt mycket att jag inte kommer på rätt dag...han fick ju paket i alla fall =) Så GRATTIS GRATTIS till fasters älskade lilla sol!


Sen blev det fika. Olle, Edvin, Alicia och pappa på bild.

 

Ja det var väl vad som har hänt i veckan...i övrigt har jag bara legat som en dönick...man känner sig verkligen onyttig när man inte orkar göra nånting annat än att jobba....och sen bara sova...men, nu hoppas jag det vänder...för det känns då så!=)

 

Nu ska jag ge mig för snart måste jag traska bort till jobbet...

Hej!


Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-02-17 15:50:03

Hahha.. så ovanligt. Arvid med godispåsen i ett fast grepp. Han blev lite besviken för ett par dagar sedan. Då hade jag en papperspåse på bänken, såg ju inte riktigt ut som en godispåse, men de kan ju se lite olika ut. Så var det te i... suck :)

Postat av: Anonym

Publicerad 2011-02-17 15:53:22

Varför tar du inte och sätter upp en tjock glasskiva i trappen? Då får du ha kvar öppningen och ljuset...

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-17 17:28:40

Ja du ska inte lura din son Pernilla =) vilken besvikelse att få tag i te istället för godis...=)



Jo jag har nog tänkt tanken med en glasskiva Anonym (vem du nu än är!), men jag vet inte om det kommer att kännas för instängt om det är helt igensatt...nåt måste jag ju ha där så ingen unge råkar ramla ut eller så...men det är ju inte klart än så jag har ju ett tag på mig att fundera =)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela