malinsminut

Hängare

Publicerad 2011-01-09 00:40:18 i Huset

Nu har jag äntligen gjort klart klädhängaren till hallen som jag har funderat på i ungefär ett år...och jag blev riktigt nöjd faktiskt! Ni som har varit hos mig vet ju att jag har en vägg med stora blommor på i hallen...så här ser den ut för er som inte vet...



Så då kom jag på den briljanta idén att tapetsera en spånskiva i samma tapet och sätta krokar på och använda som klädhängare. Det var faktiskt lättare sagt än gjort, men så här blev den i alla fall..

Det är lite svårt att se på den här bilden, men det är belysning runt om...jag knäppte en bild utan blixt (som blev jättedålig), men kanske ger er en uppfattning om hur mycket den egentligen bidrar till mysfaktorn i hallen! (förutsatt att taklampan är släckt då...=)....)

Jag måste bara fixa nån schysst kabelkanal till kablaget för det där ser u inte bra ut...

Så här gjorde jag i alla fall.
*Sågade till en spånskiva i rätt storlek.
*Sågade till en golvspånskiva ca. 5 cm mindre på alla sidor.
*Tapetserade spånskivan.
*Placerade ut krokarna och skruvade fast dem i spånskivan, samtidigt som golvspånskivan fick ligga under och därmed också bli fastskruvad. (Ungefär på mitten av baksidan)
*Satte fast diodbelysning från IKEA på kanterna av golvspånskivan.
*Tadaaa! Klart!

Sen skruvade jag loss de fyra krokarna som satt längst ut mot kanterna och bytte till långa skruvar och satte fast den i väggen...inga synliga skruvhål. Smart va?=)

Äntligen kan folk hänga av sig kläder i min hall utan att behöva öppna garderoben =)

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela