malinsminut

Helgen som var...

Publicerad 2011-01-23 23:11:55 i Festligheter

Jag har varit ledig i helgen! Och oj vad mycket jag har hunnit med! Och oj vad kul jag har haft! Verkligen en toppenhelg måste jag säga!=)

I fredags var vi några tjejer som samlades för att ha ett litet party...och inte vilket party som helst ska ni veta! Emma Olsson-Hamberg kom hit och visade upp lite sexleksaker =) och så drack vi ju en hel del vin också!=) Ylva hade fixat allt så jag behövde bara stå för huset. Perfekt för mig som hatar att baka, men gillar att ha folk hemma!=) Jessica och Pernilla hade också fixat med fikat. En riktigt, riktigt kul kväll blev det! Vi höll i gång till efter två nån gång även fast visningen slutade mycket tidigare =)

Alla vi som var med! Från vänster och runt: Jessica, Pernilla, jag, Emma.K, Sofie, Malin, Therese, Emma.E, Ylva, Ida och Emma.S. Emma O-H tog kortet!=) (4 Emmor på samma fest!) =)

 

Emmas hemliga väska =)

Ylva hade gjort ett superjobb att matcha tårtorna med kvällens tema!=) och goda var dom också!

Emma visar upp en produkt ur sin samling!=)

 

Det var alltså fredagen. Mycket roligt! Lördagen var jag ganska seg...sov länge och hade en del att städa...sen tog jag en promenad, duschade och åt. Jag hann inte med så mycket på övervåningen...började förbereda lite för tapetsering och hann sätta kanske fem våder. Sen fick jag besök. Trevligt det också.

Idag, däremot, har jag varit väldigt produktiv! Trots en lång sovmorgon har jag hunnit med mycket =) jag har spenderat i princip hela dagen på övervåningen och förskönat mitt blivande sovrum. Här ska ni få se vad fint det har blivit!

 

Vita väggar! Oj vad tråkigt tänker ni, men hav förtröstan!=) Väggen utan fönster (blir bakom sängen) ska få olika tjocka streck av blå- och svartglittrig tapet (se bilderna nedan...). Streck vågrätt och lodrätt. Fönsterväggen ska få ett svart och ett blått streck jämns med hela golvsockeln. Och så ska ju förstås påsalning och foder på plats i fönstrena. Och ett svart golv med träådring =)

Delen jag inte kunnat göra klart än pga brister i spacklingen och en löst hängande taklist...efter den otapetserade väggen blir garderober...med svarta dörrar och spotlightbelysning =)

Å jag är så fantastiskt nöjd med den här väggen! Varannan svart och varannan blå. Blev så himla snyggt! Tapeterna är dessutom glittriga, men det ser man inte på bilden...jag ska byta ut det vita uttaget mot ett svart som passar bättre...

Här tog jag en närbild på tapeterna, utan blixt, så man kan se att dom glittrar lite...=)

En annan vinkel. På väggen längst till höger blir alltså garderoberna...den lilla utbyggnaden döljer muren...den ska tapetseras vit. Jag kunde inte göra klart detta heller eftersom väggskivan nyss kom på plats och jag inte har hunnit spackla klart än, men den randiga väggen blir randig hela vägen till hörnet. Den lilla luckan längst upp är för att kunna byta lampa till stjärnhimlen. Ska naturligtvis sättas igen med en fanerad lucka på gångjärn.

Idag har jag även fått takskenan till garderoberna på plats! Jippi! Nu fattas bara golvet =)

JÄTTESVÅRT att fota en stjärnhimmel för med bilxt syns den knappt och utan blixt blir det alldeles svart runt omkring....men så här ser den i alla fall ut i mörker, utan blixt. Det är ju mycket mysigare i verkligheten...ni får väl helt enkelt komma och kolla =)

 

Imorrn hoppas jag på att få påsalningen i sovrummet på plats...och kanske ett och annat foder...och dessutom hoppas jag att golvet kommer så jag kanske kan lägga in det på onsdagkväll eller nåt...och så ska jag spackla ett varv till runt muren då....kanske taklisterna kommer på plats så jag kan tapetsera klart rummet...och sen...ja sen mina vänner, när allt är på plats...då får jag MONTERA MÖBLER! Fatta att jag längtar =)

 

God natt med er! Ses imorrn =)

Kommentarer

Postat av: Emma

Publicerad 2011-01-24 06:55:47

Vad snyggt du får det Malin :) Coola tapeter!

Postat av: Pernilla

Publicerad 2011-01-24 07:13:03

Tack för i fredags, typiskt att du fick spendera massa tid med städningen :( men det var roligt i alla fall. Typiskt att man inte har vett att gå hem bara, jag som inte hade sovit innan heller :O



Fy vad avundsjuk jag är på att du är på g med övervåningen, jag vill också fixa på övervåningen. Istället för jag hålla mig i segkällaren.

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-01-24 10:15:29

Dööö snyggt !!!!

Postat av: Ylva

Publicerad 2011-01-24 10:54:58

Äh, inte hade jag ordnat och fixat med allt! Jess & PJ var minst lika engagerade som jag :)

Det blir ju kanonfint i sovrummet! Man blir ju så avundsjuk!

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-24 12:56:54

Tack så mycket Emma, Lovisa och Ylva!=) Jag blir supernöjd med tapeterna! Hoppas bara att golvet och möblerna passar in också =)



Jag fick liksom för mig att det var du som hade fixat med partyt Ylva, kanske eftersom det bara var dig jag pratade med..=)..men ändå, kul var det i alla fall!=)



Ingen fara med städningen Pernilla! Det är ju mycket roligare att städa när det är riktigt stökigt, än annars =) Tack själv förresten, en mycket rolig kväll! Ja det är väl som man säger..där spriten går in går vettet ut..=)..men vaddå, sova kan man ju göra när man blir gammal =)

Postat av: marina

Publicerad 2011-01-24 15:26:50

Kikar in här:-) . Så kul att läsa din blogg du e alltid så himla. Glad,:-D . Jättefint verkar du ha fått de me:-) !

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela