malinsminut

Jag har tak!!

Publicerad 2011-01-09 10:58:30 i Huset

Nu börjar det äntligen att likna nåt på övervåningen! Min snälla bror har hjälpt mig med innertaket i gästrummet så nu är det klaaaart! (Minus en pytteliten bit i en kant som vi ska sätta dit snart...) Jag är så fantastiskt nöjd! Jag har ju dessutom väggar och golv också! Och all el är dragen! Nu är rummet även spacklat, men det syns inte på bilderna för jag hade inte gjort det när jag knäppte dem...men ändå...lite taklister och foder ska upp och sen får jag TAPETSERA! Fatta hur mycket jag har längtat efter den dagen!=)=)


Har ni sett?!=) Det där fina trädet har jag fått av Janne.F. Det ska målas svart och sättas upp som kläd-/smyckeshängare i sovrummet. Lite belysning bakom och vips har man även en superfin vägglampa!=)



Golvet ska förstås slipas också, men det kan jag ju göra efter att jag har tapetserat...


Vid muren fattas en skiva på bilden, men nu sitter den där! Som ni ser är hallen inte särskilt färdig...har inte ens golv på vissa ställen där...men ändå...det tar sig!

 

Det där var alltså gästrummet...the master bedroom börjar också likna nåt nu...golvvärmen är indragen, taket reglat och väggar och el färdigt. Det som ska göras härnäst är att sätta upp innertaket, men det blir lite klurigt för jag ska ha en fiberoptisk stjärnhimmel med 80 ljuspunkter så det blir lite pyssel...sen är jag lite sur för att golvet jag hade beställt inte fanns (och därmed inte har kommit!) så jag måste leta åt nåt annat...det blir i alla fall svart. Väggarna är spacklade två varv och ska bara slipas så kan jag tapetsera så fort tak, lister och foder är på plats...några veckor till så....då får jag börja montera möblerna som ligger och väntar! JIPPI!=)

Toan har inte blivit mer än att jag har väggar och golv...taket är inte reglat...däremot är avlopp och vatten draget. När jag har fått klart sovrummen ska jag sätta fart med toan...sen är det bara hallen och trappan kvar! Hallen är reglad till hälften, och golvet är klart i halva hallen...sen är det trappräcket och spaljén som ska bytas ut...och sen ska väggen till hallen nere sågas upp så man kan se hela vägen till övervåningen...ganska mycket jobb kvar, men ingenting i jämförelse med det som har gjorts!=)

Det här blir bra! Det känner jag på mig!=)

Kommentarer

Postat av: marie franzén

Publicerad 2011-01-11 18:23:08

Men vad du e duktig.Vad fint det ska bli när det e klart. Då måste Astrid och jag få komma och titta;)

Postat av: Malin

Publicerad 2011-01-11 23:12:01

Tack Marie!=) Men jag har bra hjälp också! Ja självklart får ni komma! Det får ni ju göra även när det inte är klart förstås =) ses på lördag! <3

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela