malinsminut

Juldagsmorgon

Publicerad 2011-01-04 12:29:06 i Festligheter

Ja, så här två veckor senare har jag börjat komma ikapp...=)...juldagsmorgonen är ändå värd att skriva om för det är så himla kul och speciellt för den här byn! Som ni kanske vet tänds marschaller hela vägen till kyrkan (jag vet inte var det börjar, men Kubbe är då med i alla fall!) Gatlysena släcks och det är bara hur mysigt som helst =) Där i mörkret vimlar byns karlar och ungdomar runt och går från garage till gård och tar sig en liten hutt här och där. Runt klockan sju (marschallerna tänds halv sex ungefär) är det ett obligatoriskt möte i Stigs garage där allt mellan himmel och jord diskuteras...det är kn***hö, erektionspumpar, göffaruppdrag, kalendrar och mycket mycket mer...dessutom brukar det vara glöggbjudning, oljeprov från Norrflärkes egen källa, roliga historier och så klart en hel del groggdrickning...här kommer ett litet bildregn från juldagsmorgonen...

En fin marschall! I bakgrunden ser man alla andra marschaller på en lång rad genom byn!

Mötet i Stigs garage!



En rolig historia av Janne...


...och reaktionen!


Ett varuprov på kn***hö...inga barn blev tillverkade i år..


Körledaren Stig leder gänget genom Staffan var en stalledräng, i kanon..



Oljeprovet


Ordförande Stig och sekreterare Kalle (pappa)


En tyst minut för de två som gått bort i byn under året...


Hela gänget! (Utom jag då eftersom jag fotade...=)...)


Sven fick pris för Årets Ungdom i Norrflärke av Lars Boström, före detta militär. Diplom, manchettknappar och slipsnål var belöningen för att han "flyttat hit, lyckats få käringa att bo här och dessutom gjort henne bånet". Grattis!


Vi i det yngre gardet fortsatte morgonens fest hos Fredrik. Där höll vi igång till elva ungefär.


Lite dans blev det också!

 

Jag har även filmat en del, men jag vet inte hur man lägger upp egna filmer här...den dagen jag listar ut det kanske ni får se =)

 

Phu, nu måste jag snart bege mig till jobbet! Hörs hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela