malinsminut

Nej nej

Publicerad 2011-01-31 23:10:43 i Huset

Alltså...nån där upp måste ju tycka att jag har alldeles för mycket pengar som ligger och skräpar...men den där någon har i så fall inte tittat in på mitt konto på sistone....crap också vad mycket utgifter det har blivit bara på några dagar....två saker på grund av rookie-misstag och en utgift pga en olycka...det första var i lördags på väg till jobbet...PUNKTERING...mitt ute i Sörmesunda..perfekt....farsan fick rycka ut och skjutsa mig...och ta reda på bilen sen...jaja, bara att köpa ett nytt däck då...

Stackars lilla bilen...

Ja just de...igår började jag packa upp lite möbler och sånt från IKEA bland annat...monterade ihop dubbelsängen och blev sååå nöjd så nöjd!=) Sen fixade jag ihop ett av sängborden...jag hade ju mätt så noga och kollat att det skulle passa..men ack så jag bedrog mig! Det blir för LÅNGT! Det ryms inte mellan hörnet och fönstret så antingen har jag bara ett sängbord eller så har jag två sängbord varav ett framför fönstret...inget alternativ något av det..två sängbord a´599 kronor åt skogen...och nu har jag beställt nya (pyttesmå dessutom!) som passar för 695 kronor styck + frakt...pengarna bara rullar ut....det är alltså här det första nybörjarmisstaget kommer in..jag mätte väggarna när de inte var reglade och skivade...alltså är rummet mindre nu än då jag mätte..det fattas liksom 6 centimeter....

(bild från ikea.se) det är alltså två sådana jag har över...nån som behöver? Ni får dom billigt..=)

 

Jaha...inget att göra åt...ikväll skulle farsan och jag börja sätta upp garderobsdörrarna...skenorna var på plats och första dörren skulle kapas...vi mätte upp avståndet mellan taket och golvet och skulle sedan såga den första garderobsdörren...såga såga såga...när vi skulle sätta den på plats var den cirka en decimeter för KORT! Fan, fan, fan (ja, ni skulle inte ha velat höra mina svordomar då...)...vi hade mätt med ett måttband med en liten pigg som sticker ut så man kan mäta exakt från golv till tak utan att behöva böja måttbandet...och jag hade glömt att räkna med själva måttbandsrullen och den där piggen när vi mätte på själva skivan....rookiemisstag nummer två...fan, fan, fan...hela kvällen blev direkt förstörd...garderobskombinationen kostade 5300 kr och det är då alltså tre små dörrar och en stor..och naturligtvis var det den stora dörren vi kapade fel...kanske 1500 för en ny då? Perfekt...det här går ju som smort....

 

Det syns lite dåligt här, men ni ser ju skenan i taket och sen hur kort dörren är....passar ju inte alls!

 

Nä, ingen bra helg vad det gäller ekonomin...lön i torsdags och jag ligger redan back...jag får helt enkelt läsa ordspråket i gårdagens inlägg och försöka tänka lite så...för trots allt kunde det ju ha varit värre =)

Kommentarer

Postat av: Emmy

Publicerad 2011-02-01 04:36:24

Hej! Vi hade tänkt köpa den mindre varianten av de där sängborden, men eftersom du har de där i överflöd skulle jag kunna nypa dom! Hur mycket vill du ha?

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-01 10:26:53

Emmy! Du är en ängel! Vi har ju redan konverserat på facebook, men jag skriver det igen =) Tack och åter tack!

Postat av: Jan-Erland

Publicerad 2011-02-03 19:52:30

Bra du få göra åve na gammperninga =)

Postat av: Malin

Publicerad 2011-02-03 20:48:48

Ja jag vet Janne...dom börjar samlas på hög nu..=)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela