malinsminut

Stjärnhimlen...

Publicerad 2011-01-17 14:18:18 i Huset

Stjärnhimlen i sovrummet ja...80 millimeterstora ljuspunkter som skulle upp....först mäta ut, sen borra hål med en 1 mm borr, sen limma och trö igenom varenda en av de där fiberoptiska trådarna....mycket pyssel, många svärord och klater hit och dit..men bra blev det! Min kära bror hjälpte mig och på två kvällar fick vi upp himlen...





Efter första kvällen hade vi fått upp en skiva med ljuspunkter...ni ser väl vilket spindelnät som hänger ner? Det är inte det lättaste att reda ut och fixa till dom där trådarna...när man dragit igenom dom ska dom ju klippas jämnt med taket, men det är inte gjort på dessa bilder...

Kväll nummer två fick vi upp alla stjärnor. På denna bild fattas dock en rad...


Om man släcker stjärnhimlen ser taket bara ut som vanligt...bra va?!=)

De här stjärnorna ska kopplas till en dimmer så man kan välja ljusstyrkan. Blir nog hur bra som helst =) Helst hade jag velat ha stjärnor i hela taket, men trådarna var bara två och tre meter långa så det fick bli ett litet område mitt på taket...men det blev bra ändå! Nu sitter hela innertaket där det ska och senare idag ska jag klippa trådarna så stjärnhimlen blir precis som den ska =) Då kanske jag lägger upp en ny bild!

Hej så länge!

 



Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-01-17 15:02:14

Fin fint !!!!!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela