malinsminut

Fika och dopp (i Åskasjön ;)..)

Publicerad 2011-07-05 00:28:08 i Allmänt

I torsdags drog jag, Annika, Lena, Arvid och hundarna till Åskasjön för att ha en härlig heldag på stranden. Vädret var toppen, vattnet var varmt, fikat var gott, hundarna och Arvid var nöjda och det var en toppendag! Det är ju så bra i Åskasjön eftersom hundarna också får bada där =)


Arvid och jag fikar lite och Ling-Ling vill gärna smaka =)


Trevlig sjö! Om ni kollar noga kanske ni ser två små, små prickar mitt ute på sjön....det är Lena och Annika som simmade som galningar...typiskt att det inte fanns nån livbåt så den galna kvinnan på stranden som vaktade Arvid också kunde få lite lugn och ro...;)


Melon, persikor, kakor och annat smask hade vi med oss ut på bryggan. Lena hade till och med en solstol =)


T-shirt på när solen började värma nog så mycket =)



Det var verkligen en superhärlig dag! På kvällen fick jag besök av mina nyinflyttade grannar och deras tre barn så även den blev väldigt trevlig!


På fredagen kom min faster Karin, hennes man Kurt och deras son Anders (min kusin) med familj och hälsade på! Även Pernilla, Arvid och Edvin tittade förbi. Kommunikationsmästaren Annika, som hade pratat med Karin, hade visst inte informerat övriga familjemedlemmar om dagens upplägg så det blev lite rörigt vid fikat....men vi fick i alla fall i oss lite kaffe och kaka hos mig. Halv fyra började jag jobba så då var jag tvungen att sticka iväg, men jag är ju van att det är folk i mitt hus så släkten fick vara kvar ;) jag tror visst dom for på Flärken sen...



Kaffe med (något konstigt och förvirrat) dopp!


Lilla Stella försöker prata med Lillemaj, som helst bara vill sova...=)

När jag hade matrast hade vi planerat att äta hos Annika så då åkte jag dit och joinade släkten vid middagsbordet. Mycket trevligt och väldigt gott!




Det var alltså torsdag och fredag! Jag börjar komma ikapp nu! Puh!=) Snart så!

Kommentarer

Postat av: Anders

Publicerad 2011-07-08 20:51:55

Doppat var inte alls förvirrande:)Bara gott!

Grymt trevligt att ses även om det inte blir så ofta. Hoppas vi ses snart igen!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela