malinsminut

Härliga sommar!

Publicerad 2011-07-05 00:05:52 i Allmänt

Ja, man har inte precis så mycket tid att vara på internet nu när det är sommar och fint väder...bloggen och facebook kommer liksom lite i andra hand =) jag har i alla fall hela tiden i tankarna vad jag ska uppdatera om, men oftast kommer jag inte länge än så...

Midsommar var i alla fall heeeeeelt underbart roligt! Jag skriver inte så mycket om det för när jag får tid och ork ska jag göra egna inlägg om dagarna där...men jag tog ju typ 400 bilder så jag måste sortera lite :S...ni som har facebook har ju redan sett drygt hälften av dem så ni ligger ju steget före liksom!

Förra veckan, veckan efter midsommar alltså, jobbade jag alla dagar utom torsdag, men jag hade turen att få byta så jag fick gå tre kvällar =) så plockade jag ut lite plustid också så jag kunde börja först halv fyra..perfekt! Veckan innehöll mycket tapetsering...ett sovrum och hallen hos mamma och pappa och lite i Annikas kök. Men utöver det hann jag även sola och bada en aning. Och klippa mig. Mycket trevlig vecka!

I tisdags for jag och hundarna till Annika för lite häng på hennes brygga =)


Många grodyngel fanns det att titta på =)


Annika kom ut med en supersmarrig skål med glass, hallon och en fin blomma!


Ling-Ling doppade bara fötterna, men njöt ändå av dagen!


Lillemaj simmade och plaskade på som vanligt =)


Lilla A fixade även ut en radio så vi hade nåt att lyssna på =)


Ling-Ling och jag var solar-kompisar hela dagen =)


Massor av melon åt vi och Annika fångade sen lite grodyngel i skalen...och släppte tillbaka dom förstås.


När vi hade solat klart fixade Annika ihop en jättegod lunch som vi och mamma åt på balkongen...

Vilken härlig dag!=)

I torsdags drog vi till Åskasjön, men den dagen får ett eget inlägg =)

Angående tapetseringen så har jag gjort klart hallen och två sovrum hos mamma och pappa...troligtvis kommer även köket att fixas till innan sommaren är slut. Hos Annika går det lite långsammare, men ungefär halva köket är nu klart. Det fattas tapeter på en vägg och en vägg ska målas vit. Därefter ska vi även fräscha upp köksluckorna med lite färg och lägga in en nytt golv...men det har inte ens kommit än. Hos Annika har vi fotat lite så därifrån kommer ni att få se före-efter-bilder...kul va?=) Det blir i alla fall hur bra som helst både hos Annika och päronen!
Semestern har jag tänkt ägna åt mitt eget hus eftersom jag fortfarande har massa småpyssel kvar att göra...och en vägg kvar att tapetsera i hallen. Sen ska ju trappen slipas och toan ska vi inte ens prata om...den är knappt påbörjad..jaja, två veckor till att kämpa på jobbet sen är det SEMESTER!=)

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-07-05 13:20:46

vilken härlig dag det var! Kul att du har uppdaterat lite.. :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela