malinsminut

Veckan som var..

Publicerad 2011-07-22 00:21:30 i Allmänt

Den här veckan har som sagt gått riktigt fort...fast en veckas ledighet känns så länge i början...för att inte tala om fyra veckor!

I tisdags gjorde jag verkligen ingenting...bara slöade och slappade och solade precis hela dagen...verkligen en skön start på semestern =) sovmorgon till tolv tog jag också =) Lena och Tomas kom förbi och hälsade på. Mycket trevligt! Lena blir inte glad om jag lägger ut en bild på henne så därför får Tomas och Ling-Ling stå för dagens bild =)



Igår ville Olle att jag skulle vara barnvakt åt Edvin klockan 10 medan de plockade hjortron. Gick ju alla tiders tyckte jag. Ställde väckaren på 9 kvällen innan och hoppades kunna kliva upp. Halv fem, HALV FEM vaknade jag och var pigg! Helt galet! Jag var tvungen att kliva upp...gick runt och pysslade lite...det var ju en sån fantastiskt fin morgon så jag blev väldigt inspirerad! Jag lagade en smaskig kycklinggryta så där halv sex på morgonen, kokade kaffe, hämtade tidningen och städade ihop. Härliga morgon!


Fantastiskt vad fint det var fast klockan bara var typ fem!


Jag är lyckligt lottad som får ha en sån fantastisk utsikt från köksfönstret =)
Klockan åtta blev jag trött igen så då la jag mig i solstolen och sov i två timmar.....vaknade av att Olle med familj stod och tutade med bilen mitt framför mig. Så var det bara upp och passa Edvin!


Vi drog till badet och hade mysigt!




Fast lite kallt var det nog ändå =)


Sen gick vi hem och åt kycklinggrytan jag hade gjort på morgonen (eller enligt mig, mitt i natten!)


Annika fick också äta lunch!


Runt halv tre kom Edvins familj tillbaka och hämtade honom och då for jag till Sandra för att kolla på hennes lilla prinsessa!


Söta lilla Signe! Som en liten fågel!


Familjen Granberg!

När jag hade varit hos Sandra for jag direkt till brorsan och hämtade både Edvin och Arvid. Edvin skulle sova hos sin farmor och farfar och Arvid hos mig. Mysigt!


Vi gick direkt och tog ett kvällsdopp, men denna gång fick Annika agera badtant!


En trött liten kille hade lust att gosa med Lillemaj...men det ville inte hon.


Mys i soffan innan vi gick och la oss!

Han är ju helt enkelt en liten underbaring! Sov hela natten och glad som en sol när han vaknade!



Kolla på piff och puff och käka frukost!


Sen blev det en morgonpromenad! Den här duktiga storkillen kunde gå med Ling-Ling helt själv! och stolt var han!




Hela gänget! Plus Edvin i vagnen!


Sen gick vi till mamma och pappa och åt lunch.


Arvid tvättade mitt ben med en svamp.


Sen var vi tvungna att gosa igen!

Idag har jag alltså mest hängt med småkillarna....och sen har jag städat...och promenerat.
Imorrn måste jag tvinga mig själv att fara ner och handla för annars får jag nog snart börja äta gamla flingor eller hundmat...hmm....jag måste även hämta ut från systemet! =)

Det här blir en kul helg! Det känner jag liksom på mig!=)
Hörs hej!
God natt!

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-07-22 00:48:27

Vilka mysdagar, underbart!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela