malinsminut

Go´mat´n

Publicerad 2011-06-06 22:47:14 i Allmänt

Min kära syster Annika är en lustig typ...jag tittade in en dag och frågade om hon hade lust att bju mig på lunch eftersom jag jobbade och inte orkade göra nånting...ja, hon kunde göra det. Så ringde hon typ 11 och frågade när jag skulle komma..."ja, halv 12 kanske", svarade jag..."ok, då börjar jag med maten nu". Jag hade tänkt mig nåt enkelt bara, typ korv och makaroner...men på en halvtimme hann hon slänga ihop en riktig gourmetlunch så när jag kom dit fick jag detta...:

Ugnsstekta kycklingfiléer fyllda med chiliost och kryddor.
Ugnsstekta wokgrönsaker.
Kokt ris.
Vit sås med blek taggsvamp och kantarellfond.

Mycket gott var det!

Till efterrätt fick jag syltkakor och melon.


Kanske inte ser så gott ut på bilden, men det var fantastiskt smarrigt!





Snacka om lyxig lunch! =)

Kommentarer

Postat av: Cici

Publicerad 2011-06-08 14:07:08

Shit vad gott det såg ut :D

Postat av: Emma

Publicerad 2011-06-11 09:41:18

Vilket lyx! Duktig hon är :)

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela