malinsminut

Måleri...

Publicerad 2011-06-06 23:04:56 i Allmänt

Idag hade jag planerat en perfekt dag egentligen: Kliva upp, dammsuga och städa i ordning, sola heeela dagen, gå ut med hundarna och kanske tapetsera lite på kvällen. Men det blev inte så. Olle frågade mig (på skämt tydligen!) om jag kunde hjälpa dom att måla huset nån dag så när jag hade städat blev jag less på att inte ha nåt att göra så jag ringde och sa att jag kunde komma idag. Sagt och gjort...jag höll på nästan hela dagen, med undantag för en fikapaus och middag hos Pernillas föräldrar, och lyckades med Olles hjälp på slutet att få en kortsida kvar. Det blev fint!

Jag har varit väldigt höjdrädd tidigare, och är det fortfarande ibland...men ifjol lyckades jag bota min höjdrädsla lite genom att tvinga mig själv upp på hustaket...och ner igen förstås. Plus att jag målade om två väggar på mitt eget hus också. Ju mer man tränar desto bättre blir man ju =) så även med höjdrädsla! Pernilla är inte särskilt förtjust i höjder heller så eftersom hon helst håller sig på backen så började jag vid taknocken och ovanför garagetaket...vidare på ställningen och en stege. Sen hann vi ju som sagt hela väggen så då fick jag måla lite från backen också. En trevlig dag med två fina småkillar att gosa med emellanåt!=)

Det som var mindre trevligt var solen. Många timmar mot en husvägg sätter sina spår så ikväll bränner ryggen...hade jag varit smart hade jag ju smort in mig innan...men smart var jag ju så klart inte...plus att jag hade tänkt måla några timmar bara, inte hela dagen. Men det är ju kul när man kommer i gång så det är svårt att ge sig =)

Ajaj...bränd rygg gör ont...

 

Nu blir det god natt!

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela