malinsminut

Sommartips!

Publicerad 2011-06-13 21:14:55 i Allmänt

OJ vilken härlig helg det har varit! Jag fick rycka ut och jobba både lördag och söndag, men det gjorde inget för det var bra tider! Jag höll på att inventera mitt sommar-badrumsskåp idag och kom på att jag faktiskt ändrar det lite beroende på årstid. Jag tänkte jag skulle dela med mig av lite tips =)

För det första...på sommaren vill man ju gärna att mascaran ska sitta hela dagen, även om man svettas och jobbar och håller på ute. Jag har hittat en suuuuuuperbra grej som gör att vilken mascara som helst sitter som sten hela dagen! Jag har solat, svettats, sovit, jobbat, gnuggat ögonen och massa annat men mascaran har suttit heeela dagen! Jag har dock inte testat den i regn, men den torde nog sitta då också =) Det är i alla fall en genomskinlig mascara som man tar på efter sin vanliga mascara och då sitter den hela dagen!


Double fix mascara heter den och kommer från Clarins. Ca. 150 kr tror jag att jag betalade för den. Man kan även använda den till ögonbrynen om man vill att färgen där ska sitta. Jag kan verkligen rekommendera den!
(Bild från yesstyle.com)

Nu på senare tid har jag haft ganska lätt för att bli brun när det väl är dags att sola, plus att jag är en riktig soldyrkare också så jag ligger gärna ute hela dagarna om jag kan ;) Jag brukar alltid bränna mig en gång först, men sen blir jag rätt så brun. Nu för tiden brukar jag alltid använda en kroppsscrub innan sommaren börjar. Tar bort alla döda hudceller och gör huden mjuuuuk. Dessutom sägs det att man inte bränner sig lika mycket och dessutom får en jämnare brunfärg. När man väl har lyckats få en bränna så håller den ju dessutom längre om man har peelat några gånger innan. Det finns en uppsjö av peelingar på marknaden, men den jag har fastnat för är den vi hade på spa-programmet. Den kommer från izumi och innehåller olivkärnor. Superbra och luktar gott! Ungefär 150 pix för en tub.


(Bild från lyko.se som synes...)

Ja, det var alltså innan sommaren....MEN det luriga är ju att bli brun överallt...vilket man inte kan bli. Det är ju alltid nåt ställe som blir lite vitare än andra...typ under armarna, under halsen, olika slags veck och andra ställen solen inte kommer åt. Dessutom har jag lite rosa partier här och där eftersom huden inte riktigt har läkt från eksemet...då har jag (och typ alla andra...haha!) kommit på en supersmart grej som gör att solbrännan blir lite jämnare. När jag har lyckats få en ganska schysst färg tar jag lite brun-utan-sol på de ställen som är vita och rosa. Några smörjningar och färgen ser mycket jämnare ut! Varning bara för att smörja torra partier (färgen blir heeeelt galen!) och att smörja där man redan är brun...färgen blir ju bara ojämnare då...Dessuton tycker jag att krämen ger en lite gulare färg än en riktig solbränna och det är ju inte så snyggt att vara gul hela sommaren...Än så länge har jag fortfarande vita fötter, vita lår ovanför shortsen och lite andra ställen...men jag jobbar på saken =)

Jag har inte testat så många brun-utan-sol produkter än, men den jag tycker är bäst hittills är från apoteket och kostar 89 kronor tror jag...


(Bild från aco.se)

Det är i alla fall detta jag brukar pyssla med på sommaren....sola och fuska till bränna på vita osolade ställen =) haha! Jag har lite andra bra tips också när det gäller att få sminket att sitta eller att få en schysst, jämn färg i ansiktet och dekolletaget, men det kan jag tyvärr inte skriva eftersom jag inte får göra reklam när jag själv är konsult (en vääääldigt inaktiv sådan!) för det där märket....men vill ni veta mer kan ni ju höra av er ;)

So long!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela