malinsminut

Jobbar och sliter

Publicerad 2011-03-22 18:15:08 i Huset

I helgen har jag verkligen slitit på övervåningen...i fredags var vi till stan och hämtade en golvslipmaskin, madrasser till sängen och köpte persienner, gardiner, kuddar och lite annat smått och gott...(inlägg om denna lustiga resa kommer sedan...=)..) sen gick i princip hela helgen åt att slipa och slipa och slipa och slipa....vansinnigt jobbigt....golvslipen var väldigt effektiv men kanterna fick man ju ta för hand....som tur var hjälpte min kära mor mig väldigt mycket med kanterna =) och städningen också...blir ju mycket slipdamm när man håller på...gästrummet hann jag i alla fall färdigt och i hallen slipade jag ungefär en tredjedel innan jag gav upp...det jäkla golvet måste hyvlas eller göras nåt annat med....det är sååå ojämnt...men det får bli en senare fråga....



Nyslipat golv...bara kanterna som fattas..

"Bara" kanterna ja....drygaste av allt....

 

Lilla slipmaskinen...

Dålig bild..men här är i alla fall det färdiga golvet...lackat två varv av tre. Att krypa runt och lacka med en pensel ger ganska ömma knän med blåsor kan jag säga....bra komplettering till min i övrigt onda kropp....ja jag har ju aldrig ont annars, men en helg med bara slipning känns....

 

Även i trappen har det hänt lite...jag har fått upp lister runt öppningen och panelskivan är på plats. Blev riktigt nöjd måste jag säga!=)

 

Tadaa! Snyggt va?=) Nu ska trappen slipas och trappsidorna spacklas och målas...hmm..kommer nog att ta ett tag....



Så här ser öppningen ut nu, sett från hallen. Jag ska lasera insidan vit och så ska jag foga och måla spikhuvuden på listerna...plus att jag måste spackla igen och tapetsera över hålet där golvvärmegivaren satt förut....det är väl tänkt att det ska bli nån slags spalje´där i öppningen också, även fast jag egentligen inte vill ha det....men man måste tydligen...



Igår tvättade jag trappsidan med målartvätt och spacklade ett varv...vilket jäkla göra....men det blir nog bra till slut =)

Jag hann ju även med en liten fest i helgen, men det får jag skriva om sen för jag orkar inte mer nu =)

Hej!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-03-22 19:39:00

Du är så duktig :)

Postat av: J-E

Publicerad 2011-03-28 18:54:56

Malin du har inte funderat på att använda knäskydd...blir skonsammare för knäna då du vet

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela