malinsminut

Övervåningen

Publicerad 2011-03-15 21:44:26 i Huset

Oj. Jag har knappt tid att skriva några inlägg här nu. Big brother och jobbet tar ju tid förstås...men all min fritid går faktiskt åt till övervåningen...det börjar bli bra där nu! Här kommer en liten uppdatering. De två sovrummen är snart färdiga =) de flesta möblerna är monterade och på fredag ska jag hämta madrasserna till sängen =) äntligen! äntligen! Fortfarande är det lite småpyssel kvar att göra:

Sovrummet:
-en taklist och en golvsockel fattas...lite luriga ställen så jag måste nog be om hjälp...
-lister under fönstren...de ska bara målas tre varv först innan dom ska på plats..
-två tapetremsor längst med golvsockeln ska sättas upp...

Gästrummet:
-golvet ska slipas och lackas. Jag har hyrt en slipmaskin fre-lör-sön så jag hoppas att ha det klart till helgen!
-golvsocklar
-lister under fönstren
-en taklist fattas...

Sen är det bara att flytta in! Dörrarna och karmarna är klarade, alla väggar tapetserade och jag har ström i (nästan alla) uttagen! Det känns så himla bra!

Sen är det ju hallen, trappen och lilla myshörnan kvar då...där har jag bara spacklat ett varv så det fattas alltså fortfarande spackel, tapeter, lister, sockel och golvslipning....elen är heller inte inkopplad...och trappen måste ju slipas och få sig ett nytt räcke och en ny ledstång...det är ganska mycket kvar att göra, men två veckor borde räcka om jag håller på varje ledig stund..=)

Sen är det ju toan då. Jag ska köpa en innerdörr på fredag så jag kan stänga igen till den blivande toan...där har det ju inte hänt mycket sen spånskivorna sattes på väggar och golv..men man får ta en sak i taget. Sovrummen är prio ett, hallen prio två och toan är väl egentligen inte så noga när den blir klar.

Ja, som sagt, jag börjar se slutet! Äntligen!

Nu ska jag kolla klart på desperate housewives innan Big brother börjar!=)
God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela