malinsminut

En liten bagare =)

Publicerad 2011-05-26 23:29:08 i Allmänt

I tisdags ringde min kära bror och väckte mig kvart i tio på morgonen...yrvaken svarade jag...

M-Malin
O-Hej, vad gör du?
M-Sover.
O-Jaha.
(jag blundar och somnar nästan om...)
O-Vad ska du göra idag?
M-Ingenting. Sova.
O-Ikväll då?
M-Ingenting.
O-Ska du inte jobba?
M-Nä. Sova.
O-Jaha...jag tänkte höra om du kunde hjälpa mig med en grej...?
M-Ja. Vadå?
O-Eeeeh...ja...jag tänkte höra om du kunde stryka lite skjortor åt mig?
M-Hmm...va? Ehh...ja, det kan jag väl...
O-Haha, nä jag bara skämta!
M-Jaha. Kul.
O-Mmm!
Tystnad...
M-MEN VAD VILL DU EGENTLIGEN?
O-Nä jag tänkte höra om du kan ha pojkarna en stund så vi får hålla på med huset.
M-Ja men säg det då. Det går bra. Hej.

Ja...ungefär så. Inte så lite irriterande när man blir väckt och dessutom lurad! Och sen lurad att vara vaken och lyssna på ingenting! haha! Jaja, jag for i alla fall och hämtade pojkarna på kvällen (och fick middag på köpet!). Jag skulle bara ha dom i typ två timmar så jag föreslog för Arvid att vi skulle baka chokladbollar. Han tyckte det var en bra idé =) Edvin roade sig bra själv med alla "leksaker" på golvet, så vi satte i gång med baket. En väldigt engagerad liten kille måste jag säga!=)


Som ni ser gick en hel del smet (eller vad man ska kalla det!) direkt in i bagarens mun =)


Smaskens!


Tadaa! Ett helt fat med chokladbollar! (och dom är bara mina, tänkte han nog =)...)


Helt själv ringde storkillen till farmor och farfar och bjöd dem på fika! "Hej haha (farfar), komma fika!" och sen "Hej, hamo (farmor), komma fika! Och så gick han runt och bjöd! Alla utom Edvin, han fick äta smulor och smaka en liten bit av farmors chokladboll =)


Storkillen!

Sen fick han ta med resten i en burk hem och han var verkligt stolt över sina skapelser! Direkt burken öppnades nöp han den största bollen..=) en mysig kväll med mina finaste pojkar <3

Ja, den här veckan har även den sprungit iväg....jag har inte gjort så mycket mer än att städa och hålla på att putsa fönster och gardiner...flyttat runt lite möbler, flyttat upp kläder, jobbat och sovit...typ...nu har jag äntligen HELG! Imorrn ska jag putsa sista fönstren och städa klart och förhoppningsvis även pyssla lite uppe och på lördag är det FEST!=) Då ska vi dra till Sollefteå på cruising och jag längtar så det är inte klokt! Det kommer blir så himla kul! Sollefteå har aldrig svikit förr så jag tror det blir en bra dag!=)

Nu ska jag GÅ UPP TILL MITT SOVRUM och lägga mig =) God natt!

Kommentarer

Postat av: Annika

Publicerad 2011-05-27 15:01:05

Söta Arvid!!

Kommentera inlägget

Publiceras ej

Om

Min profilbild

Malin

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela